Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelReseplanerare för cykel i Stockho …
You need to log in to create posts and topics.

Reseplanerare för cyklister i Stockholm.

Där skriver du i vart du vill starta i från och vart du vill cykla. Vips! kommer det fram ett spår.

Själv är jag galet rädd för cykla i innerstan, men ska ge en chans. Det är ju bara 8 km till skolan. Tänka sig

Jag har cyklat i innerstan i 1,5 år nu, med racer, och det har fungerat bra tycker jag. Det är klart, du måste ju vara försiktig och uppmärksam..

De incidenter som skett för min del är att jag blivit påkörd av en taxibil, kört på en bil bakifrån när den

Tack!

Jag är mest orolig att vara i vägen för alla andra som vill bara cykla. Men när jag väl hittar så borde det inte vara några problem 😛

Cyklar du samma väg varje dag lär du dig snabbt att hitta och efterhand lär du dig var farliga situationer uppstår. Det kan vara värt att köra en liten omväg för att få en säkrare cykelväg. Lycka till!

Klart du ska cykla! Och stan är inte så hemsk som det verkar, men visst måste man se upp. Och som Raymond är inne på så lär man sig snabbt den snabba, den säkra, den roliga, den trevliga (m fl) varianten av sin rutt rätt så snabbt. Se till att du syns och

Precis - håll dig till trafikreglerna!

Kör inte mot rött, framför allt. I princip alla cyklister verkar göra detta, det pajjar för oss andra som faktiskt håller oss till reglerna.

Går det snabbt för dig - cykla där bilarna kör men var försiktig. Annars

Ringklocka eller signalhorn ett måste känner jag som inte har en på nya hojjen utan hade en på den gamla, det blir till att köpa nu i veckan. Och ger du dig ut tidigt försök att ta en kopp kaffe innan det gäller att vara alert när man ger sig ut istan. Me

Testa gärna Trafiken.nu som har en reseplanerare som innehåller cykel, men den funkar inte så bra utanför Stockholm stad.