Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelResultat av programmen i "Time-Cr …
You need to log in to create posts and topics.

Har just satt tänderna i Chris Carmichaels bok "Time-Crunched Cyclist". Har inte alls kommit långt än men det verkar ju lite spännande.

Är det några som har följt hans träningsprogram och kan ge utlåtanden? Funkar de sämre/lika bra/bättre än "traditionel

För min del har det varit ett lyft, har tränat efter ett program och på ett strukturerat sätt. Vinterns träning på trainer har blivit mycket roligare och målinriktad.

Jag körde efter programmet under 12 veckor med start i januari. Mycket enklare att få en struktur på träningen, tycker jag. Resultatmässigt så har det också gett effekt, förbättring på VR från 9:54 (2010) till 8:44 (2011). Men där är det även andra faktor

Jag körde under 9 veckor + en vilovecka inför Vätternrundan.

Stor skillnad på hur snabbt min puls går ner efter en backe och kan hålla högre intensitet under betydligt längre tid, men märker också just de svagheter han själv tar upp.
Man klarar en viss

Tycker han nämner de svagheter som finns med programmet ganska bra i sin bok. Allt beror lite på hur mycket tid du har till att träna och hur din träning tidigare varit. Brist på struktur så lär du säkert se förbättringar med de program Carmichael har i b