Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRetro 77-87
You need to log in to create posts and topics.

Finns det någon/några i gruppen som pillar/samlar/bygger racer från perioden 1977-1987?

Behöver ibland köpa delar - ibland har jag till salu. (Finns intresse kan man starta en retrogrupp och cykla i ylle nån gång)

Just nu är jag på jakt efter ett par SI

Jag har en del saker för att hålla en Raleigh Competition igång. Den är från 1980, tror jag.

Jag har lite kedjor, en och annan frihjul (gängat, förstås). Campagnolo Record nav.

Men jag har inget överflöd. Funderar på hur jag kan byta fälgar från tub til

Vi kan väl kolla om det finns några vettiga fälgar med rätt antal hål och bygga nya hjul på gamla nav? Tar inte så lång tid. Vad är det du sitter på för nav?

Kedjor: Vad har du för sorter? Letar efter en SEDISSPORT Gold 114 länks. En Regina Oro skulle fu

Jag har några projekt i källaren.

Kul! Vad ska det bli av dem då?
Har du några SIDI-skor över, som inte ska ingå i projekten?

Gazellen ska bli SS vid tillfälle, Pepitan ska bli original och Bananin är original.
Gitanen ska få ett rambyte och sedan användas vid tillfälle på någon lämplig velodrom.
Lemonden får fortsätta som flatbar.

Jag har slängt o givet bort alla gamla persedl

Jag byggde ihop en SS i somras:
BILD:http://farm4.static.flickr.com/3498/4055134547_d40a87b9d5_o.jpg

Jag missar tidsintervallet. Jag har lite småprylar från 1951 och ett par pedaler från 1988. Sedan är det nog inte så mycket mer.

Snyggt, Martin! Hoppas att du cyklar på den under de soliga fikarundorna också!

Jag är rätt säker på att jag har minst en Sediskedja, men inte Gold.

Naven jag har är Campagnolo Record, 36 håll. Jag har också funderat på att helt enkelt göra Raleigh till SS. Det är ändå bara 120 mm i bakgaffeln och 5-delade frihjul är ganska sällsynt