Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRimlig målsättning med 100 mil de …
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

inför den här säsongen har jag köpt en ny cykel som snabbt blivit en liten kär ögensten men också ett suveränt träningsredskap...

Jag har satt upp ett mål som är att cykla 100 mil. Är det målet rimligt att nå?

Förutsättningar:

Jag är total nybörj

Det är bara att räkna baklänges och sätta mål per vecka och genomföra det. Jag har som mål att innan Vätternrundan cykla 200 mil. Började ca 15 veckor innan och det blav 15 mil i veckan. Nu har jag kommit över 180 mil och kommer att nå målet 4 veckor inna

Det är helt klart ett rimligt mål.
Dock beror det lite på hur du har tänkt att cykla. Om man t ex pendlar på cykel blir det snabbt massa mil även om det inte är särskilt långt till jobbet.
Om man bara räknar träningspass beror det så klart på hur långa de

Yes, och välkommen till "träsket"! Hittar du ut ur stan?

Om du redan cyklat 35 mil så borde du klara 100 rätt så lätt. Dubbla målsättningen =)

Tror oxå du lätt klarar 200mil i år

Kör hårt

Jag är lite frågande till varför man sätter upp ett långsiktigt mål om exempelvis 100 mil, om man inte tränar för något speciellt lopp?

Om målet är att komma i form och få bättre kondition tycker jag det vore bättre att sätta upp ett veckomål, och öka de

Sätt upp 100 mil som delmål till 15:e juli (många ljusa sommarkvällar fram tills dess) och säsongsmålet 200 mil till 1:a oktober. Båda känns rimliga och när du har klarat dem blir du ju nöjd x 2 !!!