Quote from Guest on 6 March 2014, 20:25Motionsloppsvarianten av Flandern Runt, går dagen innan världselitens tävling. Finns som 210 och 140(?) km.
Motionsloppsvarianten av Flandern Runt, går dagen innan världselitens tävling. Finns som 210 och 140(?) km.
Quote from Funbeat user on 6 March 2014, 20:35Skall köra RVV för första gången i April och undrar om någon/några har lite tips och annat att tänka på inför loppet. Funderar mest på däcksstorlek på kanttrådsfälgarna, 25mm eller 28mm och därpå vilket däcktryck som kan vara lämpligt?
Skall köra RVV för första gången i April och undrar om någon/några har lite tips och annat att tänka på inför loppet. Funderar mest på däcksstorlek på kanttrådsfälgarna, 25mm eller 28mm och därpå vilket däcktryck som kan vara lämpligt?
Quote from ellen olsson on 7 March 2014, 13:50Jag har inte kört loppet, men jag har cyklat en del av de tuffaste backarna. 23mm funkade helt OK, men 25mm, gärna tub, är garanterat bättre. 28mm kan kanske vara ett alternativ, men jag skulle inte skaffa 28mm-däck bara för ett enda lopp. Alla racercykla
Jag har inte kört loppet, men jag har cyklat en del av de tuffaste backarna. 23mm funkade helt OK, men 25mm, gärna tub, är garanterat bättre. 28mm kan kanske vara ett alternativ, men jag skulle inte skaffa 28mm-däck bara för ett enda lopp. Alla racercykla
Quote from Funbeat user on 8 March 2014, 22:11Kolla så att allting på cykeln är fastskruvat ordentligt och ta med insexnycklar. Yrade runt där lite i somras och då lossnade sadeln när jag cyklade uppför Koppenberg.
Kolla så att allting på cykeln är fastskruvat ordentligt och ta med insexnycklar. Yrade runt där lite i somras och då lossnade sadeln när jag cyklade uppför Koppenberg.
Quote from ellen olsson on 11 March 2014, 22:47Ja, Koppenberg är lite skakig. 🙂
Ja, Koppenberg är lite skakig. 🙂
Quote from Funbeat user on 12 March 2014, 00:16Japp. Alltså 21 mil på dom där vägarna är ingen lek. Kudos till er som fullföljer 🙂
Japp. Alltså 21 mil på dom där vägarna är ingen lek. Kudos till er som fullföljer 🙂