Quote from Guest on 28 March 2010, 06:56Jag är nybörjare och ska köra VR om några månader (som ett led i klassikern). Har hittills knappt cyklat ett tramptag i något högre tempo.
Har förstått att det är bra att träna upp kadensen. Till saken hör att jag har inte tiden att trampa för mycket hoj
Jag är nybörjare och ska köra VR om några månader (som ett led i klassikern). Har hittills knappt cyklat ett tramptag i något högre tempo.
Har förstått att det är bra att träna upp kadensen. Till saken hör att jag har inte tiden att trampa för mycket hoj
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 07:06Skulle inte tro det.
Kadens är något du hittar när du sitter på cykeln och det känns bra i sittställningen.
Det är inte så mycket en fråga om att träna upp din kadens som att hitta den.
Skulle inte tro det.
Kadens är något du hittar när du sitter på cykeln och det känns bra i sittställningen.
Det är inte så mycket en fråga om att träna upp din kadens som att hitta den.
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 09:49Strunta i roddmaskinen, det är dags att börja cykla!
Strunta i roddmaskinen, det är dags att börja cykla!
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 09:51Jag höll på avsluta mitt inlägg med "Lycka till!" ... men bakom det låg samma tankar som Daniel skriver. Cykla VR utan att träna på cykeln?
Jag höll på avsluta mitt inlägg med "Lycka till!" ... men bakom det låg samma tankar som Daniel skriver. Cykla VR utan att träna på cykeln?
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 14:05Kadens på roddmaskin ifall man nu skulle kalla det så är inte i närheten av vad du ska upp i på cykeln. Då ligger nog löpning närmre.Sedan håller jag med övriga om att cykelkadens måste tränas på cykel, köp en billig trainer istället.
Kadens på roddmaskin ifall man nu skulle kalla det så är inte i närheten av vad du ska upp i på cykeln. Då ligger nog löpning närmre.Sedan håller jag med övriga om att cykelkadens måste tränas på cykel, köp en billig trainer istället.
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 14:08Att försöka träna upp kadensen utanför cykel låter väldigt paradoxalt;
Konditionen går utmärkt att träna upp på roddmaskin men
teknik som det är frågan om för kadens låter sig endast tränas in
med rätt rörelsemönster, dvs på cykel.En annan sak att tä
Att försöka träna upp kadensen utanför cykel låter väldigt paradoxalt;
Konditionen går utmärkt att träna upp på roddmaskin men
teknik som det är frågan om för kadens låter sig endast tränas in
med rätt rörelsemönster, dvs på cykel.
En annan sak att tä
Quote from ellen olsson on 28 March 2010, 14:08Med en kadens på 90 i rodd så kan man nog hålla en skaplig kadens på cykeln... 🙂
Colibris, unite!
Med en kadens på 90 i rodd så kan man nog hålla en skaplig kadens på cykeln... 🙂
Colibris, unite!
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 18:10OK. Befarade att svaren skulle ligga i linje med de som kommit in. Tackar för dessa.
Tanken med min fråga var egentligen om jag ska laborera något med motstånd i roddmaskinen. Lägre motstånd där skulle ge mig högre frekvens i årtagen vilket skulle påminn
OK. Befarade att svaren skulle ligga i linje med de som kommit in. Tackar för dessa.
Tanken med min fråga var egentligen om jag ska laborera något med motstånd i roddmaskinen. Lägre motstånd där skulle ge mig högre frekvens i årtagen vilket skulle påminn
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 18:552009 var det bara 3 stycken som cyklade med armarna. En av de var Anders Olsson, som bl.a tog simguld i paralympics.
Resten trampade med benen.
2009 var det bara 3 stycken som cyklade med armarna. En av de var Anders Olsson, som bl.a tog simguld i paralympics.
Resten trampade med benen.
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 19:40det skulle va intressant att se dig ro i samma takt som den kadens du bör hålla på en cykel för att få bra effekt. Jag har inte lyckats ro i det tempot.
det skulle va intressant att se dig ro i samma takt som den kadens du bör hålla på en cykel för att få bra effekt. Jag har inte lyckats ro i det tempot.