Quote from Guest on 28 March 2010, 06:56Jag är nybörjare och ska köra VR om några månader (som ett led i klassikern). Har hittills knappt cyklat ett tramptag i något högre tempo.
Har förstått att det är bra att träna upp kadensen. Till saken hör att jag har inte tiden att trampa för mycket hoj
Jag är nybörjare och ska köra VR om några månader (som ett led i klassikern). Har hittills knappt cyklat ett tramptag i något högre tempo.
Har förstått att det är bra att träna upp kadensen. Till saken hör att jag har inte tiden att trampa för mycket hoj
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 07:06Skulle inte tro det.
Kadens är något du hittar när du sitter på cykeln och det känns bra i sittställningen.
Det är inte så mycket en fråga om att träna upp din kadens som att hitta den.
Skulle inte tro det.
Kadens är något du hittar när du sitter på cykeln och det känns bra i sittställningen.
Det är inte så mycket en fråga om att träna upp din kadens som att hitta den.
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 09:49Strunta i roddmaskinen, det är dags att börja cykla!
Strunta i roddmaskinen, det är dags att börja cykla!
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 09:51Jag höll på avsluta mitt inlägg med "Lycka till!" ... men bakom det låg samma tankar som Daniel skriver. Cykla VR utan att träna på cykeln?
Jag höll på avsluta mitt inlägg med "Lycka till!" ... men bakom det låg samma tankar som Daniel skriver. Cykla VR utan att träna på cykeln?
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 14:05Kadens på roddmaskin ifall man nu skulle kalla det så är inte i närheten av vad du ska upp i på cykeln. Då ligger nog löpning närmre.Sedan håller jag med övriga om att cykelkadens måste tränas på cykel, köp en billig trainer istället.
Kadens på roddmaskin ifall man nu skulle kalla det så är inte i närheten av vad du ska upp i på cykeln. Då ligger nog löpning närmre.Sedan håller jag med övriga om att cykelkadens måste tränas på cykel, köp en billig trainer istället.