Quote from Guest on 21 May 2013, 14:1172/135 km.
Mer info på http://www.roslagsvaren.se/index.html
72/135 km.
Mer info på http://www.roslagsvaren.se/index.html
Quote from Funbeat user on 21 May 2013, 14:21Cyklade mitt första lopp för i år. 72km som är den längsta sammanhängande sträcka jag någonsin cyklat. Så lite nervös var jag inför start.
Är dock väldigt nöjd med min tid, 2h och 37min. Cyklade på min hybrid som
kanske inte är det optimala. Bitvis under
Cyklade mitt första lopp för i år. 72km som är den längsta sammanhängande sträcka jag någonsin cyklat. Så lite nervös var jag inför start.
Är dock väldigt nöjd med min tid, 2h och 37min. Cyklade på min hybrid som
kanske inte är det optimala. Bitvis under
Quote from Rasmus Olsson on 21 May 2013, 14:27Kan rekommendera dig att om du inte vill åka ensam, anmäla dig till någon av mastergrupperna-.
Kan rekommendera dig att om du inte vill åka ensam, anmäla dig till någon av mastergrupperna-.
Quote from Funbeat user on 21 May 2013, 15:10Nja, jag vet inte riktigt. Det verkar bli så ryckigt tempo i grupper. Inget flyt.
I alla fall det lilla jag märkte av när jag låg bakom en grupp.
Visst är det skönt att kunna ligga på rulle med andra som har liknande tempo, men i grupper verkar det bli mk
Nja, jag vet inte riktigt. Det verkar bli så ryckigt tempo i grupper. Inget flyt.
I alla fall det lilla jag märkte av när jag låg bakom en grupp.
Visst är det skönt att kunna ligga på rulle med andra som har liknande tempo, men i grupper verkar det bli mk
Quote from Rasmus Olsson on 21 May 2013, 15:35Subgrupper - en grupp av cyklister som tillsammans ska cykla under en viss tid på exempelvis Vätternrundan. Därav ordet sub.
Mastergrupp - "Passa på att träna klungkörning i grupp med kunniga ledare. Du väljer distans och fart. --- Mastergrupperna är frä
Subgrupper - en grupp av cyklister som tillsammans ska cykla under en viss tid på exempelvis Vätternrundan. Därav ordet sub.
Mastergrupp - "Passa på att träna klungkörning i grupp med kunniga ledare. Du väljer distans och fart. --- Mastergrupperna är frä
Quote from Funbeat user on 21 May 2013, 16:22Tack för förklaring.
Jag är en relativt ny cyklist så jag har väl inte helt dissat det.
Kanske provar jag det vid något tillfälle. Tror jag föredrar en väldigt liten grupp, typ 4-5 personer.
Tack för förklaring.
Jag är en relativt ny cyklist så jag har väl inte helt dissat det.
Kanske provar jag det vid något tillfälle. Tror jag föredrar en väldigt liten grupp, typ 4-5 personer.
Quote from Rasmus Olsson on 21 May 2013, 18:06Maria, på lördag har Fredrikshof nybörjarträning med samling vid Farsta simhall klockan 9. Då får du lära dig cykla i grupp från grunden och efter de där sex milen kommer du känna dig trygg i större grupper. Tyvärr är jag bortrest på lördag, så jag kommer
Maria, på lördag har Fredrikshof nybörjarträning med samling vid Farsta simhall klockan 9. Då får du lära dig cykla i grupp från grunden och efter de där sex milen kommer du känna dig trygg i större grupper. Tyvärr är jag bortrest på lördag, så jag kommer
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 08:35Cyklade i Roslagsvårens mastersgrupp i söndags och efter lite inledande nybörjartrassel så fick vi in ett otroligt flyt och man blev nästan ledsen när man kom imål och inte fick cykla mer.
Tack Anders och Bruse.
Vi var 6stycken i vår grupp (korta-långsamm
Cyklade i Roslagsvårens mastersgrupp i söndags och efter lite inledande nybörjartrassel så fick vi in ett otroligt flyt och man blev nästan ledsen när man kom imål och inte fick cykla mer.
Tack Anders och Bruse.
Vi var 6stycken i vår grupp (korta-långsamm
Quote from Rasmus Olsson on 23 May 2013, 09:21Tack själv! Det blev bra flyt andra halvan på loppet och jag håller med dig: var lite sisådär att rulla i mål och känna att det roliga är över.
Tack själv! Det blev bra flyt andra halvan på loppet och jag håller med dig: var lite sisådär att rulla i mål och känna att det roliga är över.
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 19:42Maria, ett tänkbart alternativ till gruppkörning om du bor i norrort kanske kan vara Audax från Barkaby Welcome hotells parkeringsplats kl 8:30 alla lördagar
http://audax.se/
De tar det mkt lugnt, med en snittfart på ca 25 km/h, och det kan de flesta häng
Maria, ett tänkbart alternativ till gruppkörning om du bor i norrort kanske kan vara Audax från Barkaby Welcome hotells parkeringsplats kl 8:30 alla lördagar
De tar det mkt lugnt, med en snittfart på ca 25 km/h, och det kan de flesta häng