Quote from Guest on 13 August 2010, 11:25Bytte däck på cykeln igår. Normalt är det en pil som anger rotationsriktning men nu var det istället bara en cykelsymbol. Ska den tolkas lika som pilen, dvs cykelns framhjul= pilriktn ?
Frågade en kille om det igår och då sa han att man kunde vända och ko
Bytte däck på cykeln igår. Normalt är det en pil som anger rotationsriktning men nu var det istället bara en cykelsymbol. Ska den tolkas lika som pilen, dvs cykelns framhjul= pilriktn ?
Frågade en kille om det igår och då sa han att man kunde vända och ko
Quote from Camilla Höög on 13 August 2010, 11:35Normalt så ser du på mönstret hur rotationsriktningen går. Mönstret lutar inåt mot mitten. Det ger lågt motstånd när du cyklar och hög bromsverkan när du bromsar.
Normalt så ser du på mönstret hur rotationsriktningen går. Mönstret lutar inåt mot mitten. Det ger lågt motstånd när du cyklar och hög bromsverkan när du bromsar.
Quote from Funbeat user on 13 August 2010, 16:01^^Ska köra asfalt/grus tävling och vill ha lättrullat. Ringtryck så hårt som möjligt? ^^
Apppp: Det kan være greit på asfalt, men ikke på grus.
Løs grus på hårt underlag passer ikke bra sammen med høgt trykk.
^^Ska köra asfalt/grus tävling och vill ha lättrullat. Ringtryck så hårt som möjligt? ^^
Apppp: Det kan være greit på asfalt, men ikke på grus.
Løs grus på hårt underlag passer ikke bra sammen med høgt trykk.
Quote from Anders Wallerstedt on 14 August 2010, 21:46Är det text/reklam på ena sidan, ska den sidan vara på samma sida som kedjan/drivpaket. Då kommer det stämma överens med rotationsriktningspilen, om sådan finns. Sätt text/reklam i höjd med ventilen, detta för att vid punka, enklare kolla hål i slang.
Är det text/reklam på ena sidan, ska den sidan vara på samma sida som kedjan/drivpaket. Då kommer det stämma överens med rotationsriktningspilen, om sådan finns. Sätt text/reklam i höjd med ventilen, detta för att vid punka, enklare kolla hål i slang.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 06:56Jag tror att stilpolisen har synpunkter på var texten ska läggas i förhållande till ventiler, text på fälg osv. ... Men jag vet inte vad lagen säger. Ditt förslag låter klokt.
Jag tror att stilpolisen har synpunkter på var texten ska läggas i förhållande till ventiler, text på fälg osv. ... Men jag vet inte vad lagen säger. Ditt förslag låter klokt.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 09:343 bar rullar bra men ger ändå hyfsat bra grepp och liten risk för genomslag.
3 bar rullar bra men ger ändå hyfsat bra grepp och liten risk för genomslag.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 20:443bar er ca. 42 pci, og det er mykke. PÅ asfalt er det ok, men ikke i tereng/grusveg om en ikke veier +100 kg.
Det er ingen offroad åkere som bruker mer 25-35 pci, alt etter vekt å underlag.
Rullemotstanden er litt mindre på grusveger om en har mindre t
3bar er ca. 42 pci, og det er mykke. PÅ asfalt er det ok, men ikke i tereng/grusveg om en ikke veier +100 kg.
Det er ingen offroad åkere som bruker mer 25-35 pci, alt etter vekt å underlag.
Rullemotstanden er litt mindre på grusveger om en har mindre t