Quote from Guest on 29 January 2014, 11:52Är det någon som har erfarenhet av Rotor Q-Rings?
Är lite sugen på att skaffa ett par. I synnerhet nu då jag blev tvungen byta ut mina vevarmar. Har beställt Rotor vevar och deras runda klinga R-Rings. Men det är inte för sent att ångra mig innan ordern
Är det någon som har erfarenhet av Rotor Q-Rings?
Är lite sugen på att skaffa ett par. I synnerhet nu då jag blev tvungen byta ut mina vevarmar. Har beställt Rotor vevar och deras runda klinga R-Rings. Men det är inte för sent att ångra mig innan ordern
Quote from Funbeat user on 29 January 2014, 12:02Jag la på Q-rings på min tävlingscykel ett par veckor innan IM Lanzarote förra året. Det gick alldeles utmärkt. Kan inte påstå att jag märkte av någon längre invänjningsperiod. Tycker inte heller det känns konstigt att växla till min vanliga landsvägsrace
Jag la på Q-rings på min tävlingscykel ett par veckor innan IM Lanzarote förra året. Det gick alldeles utmärkt. Kan inte påstå att jag märkte av någon längre invänjningsperiod. Tycker inte heller det känns konstigt att växla till min vanliga landsvägsrace
Quote from Fredrik Närenfors on 29 January 2014, 12:18Tack Sten
Det var mest osäkerheten inför att växla mellan två cyklar som fick mig att tveka. Har hittat några andra artiklar också som säger samma sak, att det inte är några problem att växla mellan cyklarna.
Har också sett problematiken med växling, men
Tack Sten
Det var mest osäkerheten inför att växla mellan två cyklar som fick mig att tveka. Har hittat några andra artiklar också som säger samma sak, att det inte är några problem att växla mellan cyklarna.
Har också sett problematiken med växling, men
Quote from Funbeat user on 29 January 2014, 12:49Per, problemet är inte att växla. Den lilla utmaningen är att ställa in växeln för att tåla kedjans rörelser i vertikalled (som uppstår iom med att klingorna är ovala). Kedja (och för all del även kuggar) kan ta i växelföraren när ringarna är i det högsta
Per, problemet är inte att växla. Den lilla utmaningen är att ställa in växeln för att tåla kedjans rörelser i vertikalled (som uppstår iom med att klingorna är ovala). Kedja (och för all del även kuggar) kan ta i växelföraren när ringarna är i det högsta
Quote from Fredrik Närenfors on 29 January 2014, 13:50Aha. Då förstår jag.
Har en ultegra framväxel och beställt en Q54. Nåja lite spännande ska det väl vara.Från det ena till det andra. Kadens finns ju i P2M. Vad använder du för hastighetssensor?
Aha. Då förstår jag.
Har en ultegra framväxel och beställt en Q54. Nåja lite spännande ska det väl vara.
Från det ena till det andra. Kadens finns ju i P2M. Vad använder du för hastighetssensor?
Quote from Funbeat user on 29 January 2014, 13:59Jag har en Edge 800 så jag nöjer mig med hastigheten via GPS (så slipper jag förstöra aerodynamiken med magneter och givare).
Jag har en Edge 800 så jag nöjer mig med hastigheten via GPS (så slipper jag förstöra aerodynamiken med magneter och givare).