Quote from Guest on 18 January 2010, 16:19Ska köpa nåt för inneträning till min cykel. Har bara trampat på träningscyklar tidigare. Inget jag tycker är för roligt. Väljer mellan trainer och rullar. Är det nån som har erfarenheter av dessa. Använder man trainerdäck på rullar med? Det jag sett på Y
Ska köpa nåt för inneträning till min cykel. Har bara trampat på träningscyklar tidigare. Inget jag tycker är för roligt. Väljer mellan trainer och rullar. Är det nån som har erfarenheter av dessa. Använder man trainerdäck på rullar med? Det jag sett på Y
Quote from Funbeat user on 18 January 2010, 16:29Det finns en del trådar kring ämnet här så prova att söka. En snabb sammanfattning skulle kunna låta såhär: på rullar tränar du lämpligen teknik och balans, på en trainer kan du få större motstånd varför de lämpar sig mer för konditionsträning/pulsbaserad
Det finns en del trådar kring ämnet här så prova att söka. En snabb sammanfattning skulle kunna låta såhär: på rullar tränar du lämpligen teknik och balans, på en trainer kan du få större motstånd varför de lämpar sig mer för konditionsträning/pulsbaserad
Quote from Funbeat user on 18 January 2010, 18:14Testade trainerdäck på rullar - det var slipprigt på PVC-rullarna, inte att rekommendera.
Har du råd - köp både trainer och rullar. Det är trevligt med omväxling. Har du bara råd med det ena: Köp trainern. Själv kör jag på en Elite Chrono Hydro-Mag, men
Testade trainerdäck på rullar - det var slipprigt på PVC-rullarna, inte att rekommendera.
Har du råd - köp både trainer och rullar. Det är trevligt med omväxling. Har du bara råd med det ena: Köp trainern. Själv kör jag på en Elite Chrono Hydro-Mag, men
Quote from Funbeat user on 18 January 2010, 19:47Jag har inga rullar (än? snälla tomten?) men inbillar mig att det är lättare att variera träningen på trainer än på rullar. Med en bra trainer kan man ju t.o.m. simulera lite klättring.
Jag har inga rullar (än? snälla tomten?) men inbillar mig att det är lättare att variera träningen på trainer än på rullar. Med en bra trainer kan man ju t.o.m. simulera lite klättring.
Quote from Funbeat user on 18 January 2010, 20:41Har nyligen köpt en Tacx trainer å så tråkigt är det inte.. kan rekommendera deras träningsprogram som ligger på deras hemsida så blir det lite struktur på passen.
Har nyligen köpt en Tacx trainer å så tråkigt är det inte.. kan rekommendera deras träningsprogram som ligger på deras hemsida så blir det lite struktur på passen.
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 10:30"Testade trainerdäck på rullar - det var slipprigt på PVC-rullarna, inte att rekommendera."
Ok, funderade lite på det där men tänkte att det borde funka. Stort tack för varningen!
/Jesper
"Testade trainerdäck på rullar - det var slipprigt på PVC-rullarna, inte att rekommendera."
Ok, funderade lite på det där men tänkte att det borde funka. Stort tack för varningen!
/Jesper
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 11:07Tja det är i allafall kul med trainerdäck på rullar. Lite mer spännande om jag säger så;)
Bara att köra på rullar är ju i sig ganska spännande i början.En annan sak som jag provade. Var lite lat och körde ute med trinerdäcket i regn. Kul upplevelse det
Tja det är i allafall kul med trainerdäck på rullar. Lite mer spännande om jag säger så;)
Bara att köra på rullar är ju i sig ganska spännande i början.
En annan sak som jag provade. Var lite lat och körde ute med trinerdäcket i regn. Kul upplevelse det
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 11:12Drifting är ju det senaste inom bilsport, kanske vore något att börja med på cykel också alltså?
Drifting är ju det senaste inom bilsport, kanske vore något att börja med på cykel också alltså?
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 18:25Köpte en Tacx I-magic och har inte testat något annat, men är nöjd. Det är kul att köra på datorn och bli jagad och jaga motståndare och variationsmöjligheterna känns stora.
Köpte en Tacx I-magic och har inte testat något annat, men är nöjd. Det är kul att köra på datorn och bli jagad och jaga motståndare och variationsmöjligheterna känns stora.
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 19:02Jag har en cykelpolare som kör på en Tacx Satori och han är supernöjd med den, innfällbart framhjulstöd och kan användas både ute och inne. ca 2000 kr
Jag har en cykelpolare som kör på en Tacx Satori och han är supernöjd med den, innfällbart framhjulstöd och kan användas både ute och inne. ca 2000 kr