Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Kan man på något sätt exportera en runda som någon annan lagt in här på Funbeat till en FR305?

Det borde gå genom att göra följande:
-Gå till rundan på Funbeat
-Exportera till kml
-Överför rundan till tcx
-Öppna i Garmin Training Center
-Överför till klockan

Har läst gamla trådar om ämnet och försökt göra som det står men jag fattar ändå inte hur man ska göra för att få en runda till sin FR305!? Eller jag kommer inte ens så långt för när jag ska ladda upp den på GPSies.com så säger den bara "filen innehåller

Den kml-fil som Funbeat genererar innehåller otillåtna tecken (blanksteg om jag minns rätt). Därför vill inte GPSies inte acceptera den vid import.

Jag brukar därför göra så att jag först "tvättar" kml-filen genom att importera den i Google Earth (som är

Tack för svaret, har dock några fler frågor 😀 Hur importerar man den i Google Earth? Behöver man ladda hem det programmet eller? På GPSies var det ju inget man behövde installera för att komma igång.

Kanske är lättast att testa det sista alternativet..

Ja, Google Earth laddar man hem och installerar. Det är ett gratisprogram.

Okej nu har jag laddat hem Google Earth men hur importerar man rundor dit?
Känner mig smått trög..

Testade det andra alternativet med att ta bort mellanrummen i en textredigerare och nu fungerade det att ladda upp den på GPSies! Så skippar att försöka lära mig Google Earth.. 😉

OK, bra att det funkar med texteditorn.

I Google Earth hade du helt enkelt valt File - Open och läst in din kml-fil. Sedan högerklickat på rundan för att spara den.

Okej, ska nog ge mig på att testa det också.

En fråga till bara, när man på GPSies ska exportera en runda till sin Garmin så kan man välja mellan olika format, vilket ska man välja? GPX Track, GPX Route, Garmin Course CRS eller Garmin Course TCX?

12