Quote from Guest on 16 June 2010, 13:10Hallå där ute i cykelrymden...
Jag tänkte börja pendla med racern till jobbet och behöver införskaffa en BRA ryggsäck. Tänkte inte "fisköra" och behöver därmed få plats med kläder, skor, handduk etc.
Vilken kör ni med? Hur många liter?
/Jesper
Hallå där ute i cykelrymden...
Jag tänkte börja pendla med racern till jobbet och behöver införskaffa en BRA ryggsäck. Tänkte inte "fisköra" och behöver därmed få plats med kläder, skor, handduk etc.
Vilken kör ni med? Hur många liter?
/Jesper
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 13:20Vaude 35 liter. Aeroflex innebär att "säcken" inte ligger mot ryggen vilket minska svettning. Får ner ombyte, laptop, skor, handduk.
Haft min ca 5 år, klockren. Har ficka för Camelbak på 3 liter, hål för slangen och hållare för munstycket.EDIT: Crusade
Vaude 35 liter. Aeroflex innebär att "säcken" inte ligger mot ryggen vilket minska svettning. Får ner ombyte, laptop, skor, handduk.
Haft min ca 5 år, klockren. Har ficka för Camelbak på 3 liter, hål för slangen och hållare för munstycket.
EDIT: Crusade
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 13:20Tycker du ska ha en http://www.cykelnetto.se/shop/?artnr=234075&cat_id=1719 istället. Ryggsäck kan man ju undvika om man har möjlighet.
Tycker du ska ha en http://www.cykelnetto.se/shop/?artnr=234075&cat_id=1719 istället. Ryggsäck kan man ju undvika om man har möjlighet.
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 13:21Konken.
Blir varmt om ryggen, men när man ändå har handduk och ska duscha ...
Konken.
Blir varmt om ryggen, men när man ändå har handduk och ska duscha ...
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 13:23När jag grenslar racern för en tripp till jobbet (med samma avsikt som du verkar ha) kör jag med ombytet och annat som behövs i en Vaude Bike Alpin 25+5. Tycker den har funkar bra de få gånger jag har kört, jag tycker att 25 liters varianten räcker bra (h
När jag grenslar racern för en tripp till jobbet (med samma avsikt som du verkar ha) kör jag med ombytet och annat som behövs i en Vaude Bike Alpin 25+5. Tycker den har funkar bra de få gånger jag har kört, jag tycker att 25 liters varianten räcker bra (h
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 13:30En Bergans Red Rock 35 L. Sitter bra på mig iallafall, bra småfack och sidofack i nätmaterial där man alltid kan slänga i ett par skor lätt (trots att väskan är sprängfylld.
Får plats med ombyteskläder, dator mm, ibland extra träningskläder mm. Ganska st
En Bergans Red Rock 35 L. Sitter bra på mig iallafall, bra småfack och sidofack i nätmaterial där man alltid kan slänga i ett par skor lätt (trots att väskan är sprängfylld.
Får plats med ombyteskläder, dator mm, ibland extra träningskläder mm. Ganska st
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 13:31Tänk på att du vill kunna tvätta den.
Ryggsvett doftar unk efter några månader.
Tänk på att du vill kunna tvätta den.
Ryggsvett doftar unk efter några månader.
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 13:35Högtryckstvätt? 🙂
Högtryckstvätt? 🙂
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 13:35Hej,
Jag körde något år med en everest (=Stadium) 27L. En modell med ventilationssystem (=böjd ryggplatta och nät), och tyckte det funkade ganska bra.
Testade sedan att köra med en väldigt enkel variant (typ ungarnas skolryggsäck) och upptäckte att jag
Hej,
Jag körde något år med en everest (=Stadium) 27L. En modell med ventilationssystem (=böjd ryggplatta och nät), och tyckte det funkade ganska bra.
Testade sedan att köra med en väldigt enkel variant (typ ungarnas skolryggsäck) och upptäckte att jag
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 13:37Tack för tipset Marcus! Ska nog palla mig ner till CC och prova en Vaude!
Tack för tipset Marcus! Ska nog palla mig ner till CC och prova en Vaude!