Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonryggskott, simning, vila
You need to log in to create posts and topics.

Någon med erfarenhet av ryggskott här på tråden?? Simning borde väl inte vara några problem va?? även om man tar i.
Ryggen börjar återhämta sig något, men är fortfarande sned, samtidigt vill jag bara röra på mig.
Någon som vill komma med lite tips, inlägg

Jo om du tar i för mycket kommer det nog inte kännas skönt och inte göra särskilt gott för ryggskottet. Det beror förstås lite på hur mycket du svankar när du simmar. Och hur svårt ryggskott du har. Speciellt fjärilsimmet bör man nog ta det lugnt med.

Tack,
jag simmar bröst och crawlar om vart annat. Använder en våtdräkt som flyter rätt bra, troligen svankar jag rätt bra vid bröstsim då.
Ja det blir till att vila idag.

Gå till naparapat som "knäcker" det snea. Vila 2 dagar och fortsätt sedan träna som vanligt. Funkar alltid för mig när det händer minst en gång om året. Är du sned i ryggen p.g.a. ryggskott skulle jag avråda från allt annat än att promenera och i synnerhe

Tack,

Jo min sneda rygg är en konsekvens av idogt ryggskott, har den flera gånger per år och utan någon varning.
Har testat kiropraktiker i flera år, men feb. 2011 gick över till sjukgymnastik och då i synnerhet McKenziemetoden, detta är första anfallet

Brukar komma av för stela baksida lår eller rumpa, musklerna fäster i utskottet på en av koterna i ländryggen. Så om du har ökat träningsdosen brukar dom stelna iho p(särskillt på vilan efter en hård träningstid)

Peter, då är vi båda bekanta med lumbago, en erfarenhet vi båda hade klarat oss utan. Min bakomliggande skadehistorik rörande mina ryggproblem är en kotfraktur i samband med en ridolycka. Om du är bekant med McKenzie kanske du har testat denna övning(?) s

Christian:

Klockren beskrivning på mina symptomer som jag ådrog mig 7/6 och 10/6. Då hade jag vandrat 10 km med 26 kg packning och 5 km med 30 kg packning. Men ryggen klarade sig och jag vilade ordentligt efter detta. Den 15/6 var jag åter "fit for fight

jag har inte ryggskott, men spondylolistes och jag kan säga att simning var min räddning.

en faktur i L4 från ett simhopp olycka i 1987 som tog till 2004 att få en klart besked att min problem var faktiskt något i ländkotor och inte något med muskel ell

Tack alla för er engagemang i min fråga.
Det har varit givande för mig.

Mvh

Peter O