Quote from Guest on 23 March 2014, 22:26Är det någon som har erfarenhet av att såga av en carbonsadelstolpe? Är det bara att köra på lite försiktigt med en bågfil, eller finns det några tricks?
// EnKlaseTummarMittiHanden..
Är det någon som har erfarenhet av att såga av en carbonsadelstolpe? Är det bara att köra på lite försiktigt med en bågfil, eller finns det några tricks?
// EnKlaseTummarMittiHanden..
Quote from Berit Bengtson on 23 March 2014, 22:36Rami Pastuhov undrade:
> Är det någon som har erfarenhet av att såga av en carbonsadelstolpe?Tyvärr inte.
Jag har enbart sågat av kolfibersadelstolpar och kolfiberstyrrör
De har jag sågat med en vanlig bågfil.
Rami Pastuhov undrade:
> Är det någon som har erfarenhet av att såga av en carbonsadelstolpe?
Tyvärr inte.
Jag har enbart sågat av kolfibersadelstolpar och kolfiberstyrrör
De har jag sågat med en vanlig bågfil.
Quote from Funbeat user on 24 March 2014, 01:00Om du tycker att det är viktigt att det blir rakt så tar du två slangklämmor som styr sågbladet. Kanske inte så viktigt på ett sadelröret men ändå. Sen kan du tejpa röret så blir det ett lite finare kapsnitt. Och så ett riktigt vasst fintandat sågblad. I
Om du tycker att det är viktigt att det blir rakt så tar du två slangklämmor som styr sågbladet. Kanske inte så viktigt på ett sadelröret men ändå. Sen kan du tejpa röret så blir det ett lite finare kapsnitt. Och så ett riktigt vasst fintandat sågblad. I
Quote from Funbeat user on 24 March 2014, 07:40En stilla undran ...
Är det värt? Det väger så lite och det är inte som ett styrrör som stör, om det är för långt.
Det är kanske något i ramen som gör att du vill att det ska vara kortare?
En stilla undran ...
Är det värt? Det väger så lite och det är inte som ett styrrör som stör, om det är för långt.
Det är kanske något i ramen som gör att du vill att det ska vara kortare?
Quote from Funbeat user on 24 March 2014, 08:20Tack P, bara att såga på då.
Daniel, det är inte vikten som är anledningen. Stolpen tar i ramen och sadeln går inte att sänka de två-tre mm till som jag vill.
Tack P, bara att såga på då.
Daniel, det är inte vikten som är anledningen. Stolpen tar i ramen och sadeln går inte att sänka de två-tre mm till som jag vill.
Quote from Funbeat user on 24 March 2014, 11:09Ja, jag misstänkte något sådant. Hoppas det går fint!
Ja, jag misstänkte något sådant. Hoppas det går fint!
Quote from Funbeat user on 24 March 2014, 19:24Rami, kan du inte kapa ca 50mm, då jag behöver en sadelrörsbit på ca 50mm av carbon. Ja just det av Carbon.
Å om du nu skulle kapa av en bit på ca 50mm så kanske jag skulle kunna få den biten, tänkte jag.
Eller så skickar du stolpen till mig så kapar ja
Rami, kan du inte kapa ca 50mm, då jag behöver en sadelrörsbit på ca 50mm av carbon. Ja just det av Carbon.
Å om du nu skulle kapa av en bit på ca 50mm så kanske jag skulle kunna få den biten, tänkte jag.
Eller så skickar du stolpen till mig så kapar ja
Quote from Funbeat user on 25 March 2014, 19:59Är kolfiberdamm nyttigt för lungorna?
Är kolfiberdamm nyttigt för lungorna?
Quote from Funbeat user on 25 March 2014, 22:18Jag pratade precis med Lars Viebke om det i annat forum (grundaren av carbontrikes). Vanligt kolfiber är inte särskilt farligt, nanotuber däremot är som asbest ungefär.
Jag pratade precis med Lars Viebke om det i annat forum (grundaren av carbontrikes). Vanligt kolfiber är inte särskilt farligt, nanotuber däremot är som asbest ungefär.
Quote from Funbeat user on 26 March 2014, 00:48Men det är väl epoxy i laminatet också?
Men det är väl epoxy i laminatet också?