Quote from Guest on 30 May 2007, 05:34Fick reda på att i fredags blev en cyklist påkörd och dödad av en bil på Sand Hill Road. Detta säger ju inte er så mkt, men denna väg kör vi ALLTID på när vi ska ut och cykla med triteamtet från/till campusområdet. Väldigt många cyklister kör på den vägen
Fick reda på att i fredags blev en cyklist påkörd och dödad av en bil på Sand Hill Road. Detta säger ju inte er så mkt, men denna väg kör vi ALLTID på när vi ska ut och cykla med triteamtet från/till campusområdet. Väldigt många cyklister kör på den vägen
Quote from Funbeat user on 30 May 2007, 05:44Många kör väldigt nära och uppskattar inte sträckta långfinger!
Deras kommentar brukar vara
-Jag körde inte på dig.
-Jag hade möte.
-Det hände inget och jag var en meter ifrån.Jag vänder ofta på det och kommenterar att:
Nej, men vad skulle de gjor
Många kör väldigt nära och uppskattar inte sträckta långfinger!
Deras kommentar brukar vara
-Jag körde inte på dig.
-Jag hade möte.
-Det hände inget och jag var en meter ifrån.
Jag vänder ofta på det och kommenterar att:
Nej, men vad skulle de gjor
Quote from Camilla Höög on 30 May 2007, 08:00Det varierar väldigt mycket. Från de som nästan kör ner i diket på andra sidan för att hålla avstånd till de som snuddar en med sidospegeln.
Majoriteten som jag råkar ut för håller tillräckligt avstånd, men det är ju bara de andra man kommer ihåg.
Det varierar väldigt mycket. Från de som nästan kör ner i diket på andra sidan för att hålla avstånd till de som snuddar en med sidospegeln.
Majoriteten som jag råkar ut för håller tillräckligt avstånd, men det är ju bara de andra man kommer ihåg.
Quote from Lotta W on 30 May 2007, 08:18Sedan finns det de som tutar när de är 10-20 meter bakom så att man håller på att hoppa i diket. Ett fåtal tutar i god tid så att man faktiskt hinner fatta att de kommer, innan de har kört om: plus i kanten för dem!
Angående VR kan jag bara säga att det
Sedan finns det de som tutar när de är 10-20 meter bakom så att man håller på att hoppa i diket. Ett fåtal tutar i god tid så att man faktiskt hinner fatta att de kommer, innan de har kört om: plus i kanten för dem!
Angående VR kan jag bara säga att det
Quote from Funbeat user on 30 May 2007, 08:19Man skall genomföra omkörning på ett säkert sätt och det är förbjudet att köra om vid möte.
Det räcker oftast med en nedkörning av en bil/lastbil. . . . .
Angående barn i tyrafiken:
Ett argument som är vanligt för föräldrar är att trafiken är intensiv
Man skall genomföra omkörning på ett säkert sätt och det är förbjudet att köra om vid möte.
Det räcker oftast med en nedkörning av en bil/lastbil. . . . .
Angående barn i tyrafiken:
Ett argument som är vanligt för föräldrar är att trafiken är intensiv
Quote from Jonas Täng on 30 May 2007, 08:41Om jag cyklar på vägrenen lägger bilisterna inte märke till mig, då kör de på som vanligt i körfilen, riktigt nära ibland. Om jag däremot lägger mig i vägbanan - inte på kanten utan där högerdäcket brukar vara - så håller de bättre avstånd, faktiskt. Fick
Om jag cyklar på vägrenen lägger bilisterna inte märke till mig, då kör de på som vanligt i körfilen, riktigt nära ibland. Om jag däremot lägger mig i vägbanan - inte på kanten utan där högerdäcket brukar vara - så håller de bättre avstånd, faktiskt. Fick
Quote from Camilla Höög on 30 May 2007, 09:49Med risk för att irritera ännu fler bilister så gäller det att ta plats för att inte bli trängd, dvs. ligg en bit ut på vägbanan. Då kan ingen köra om förrän de kan göra en säker omkörning.
Med risk för att irritera ännu fler bilister så gäller det att ta plats för att inte bli trängd, dvs. ligg en bit ut på vägbanan. Då kan ingen köra om förrän de kan göra en säker omkörning.
Quote from Christian Wahlberg on 30 May 2007, 12:04Överlag tycker jag att det funkar bra men jag håller mig borta från tätorter och hårt trafikerade vägar när jag är ute och cyklar. Vid transportcykling i stan är det däremot en annan femma. Av någon anledning verkar inte bilister se cyklister som trafikan
Överlag tycker jag att det funkar bra men jag håller mig borta från tätorter och hårt trafikerade vägar när jag är ute och cyklar. Vid transportcykling i stan är det däremot en annan femma. Av någon anledning verkar inte bilister se cyklister som trafikan
Quote from Lotta W on 30 May 2007, 15:35Om man ser det ur ett bilistperspektiv är det inte alltid så lätt att se cyklisterna när man kör i stadstrafik bland idiotiskt konstruerade cykelbanor. När dessutom många cyklister kör mot rött samt cyklar mot trafiken (händer ofta här i Gbg i a f) har ja
Om man ser det ur ett bilistperspektiv är det inte alltid så lätt att se cyklisterna när man kör i stadstrafik bland idiotiskt konstruerade cykelbanor. När dessutom många cyklister kör mot rött samt cyklar mot trafiken (händer ofta här i Gbg i a f) har ja
Quote from Funbeat user on 30 May 2007, 16:12Det är därför man kör med racern på vägen och inte cykelbanan.
Om man sedan bara signalerar till bilister som sköter sig så missar man många möjligheter till möte med medmänniskor.
Det livar alltid upp ett långpass. Senast var vi inne och hälsade på en
Det är därför man kör med racern på vägen och inte cykelbanan.
Om man sedan bara signalerar till bilister som sköter sig så missar man många möjligheter till möte med medmänniskor.
Det livar alltid upp ett långpass. Senast var vi inne och hälsade på en