Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatSökmotorn på Funbeat
You need to log in to create posts and topics.

Jag vet inte om jag är ensam om detta men ibland tänker jag att innan jag startar en tråd så vill jag se om detta har diskuterats tidigare. Såsom den här.
När jag då går in och skriver några nyckelord så får jag aldrig någon träff. Däremot om man går ut p

Funktionen är trasig (och felanmäld sedan länge).

Om du skriver "Funbeat" i sökrutan här uppe i sidhuvudet får du inga träffar (!) men du får upp söksidan. Där kan du skriva ditt sökord. Exemplet "Funbeat" ger då 400 000 träffar!

Men fyller man i den tomma rutan som kommer upp med samma fråga så kommer man fram. 🙂

Ja, det var det jag menade (fast jag var inte lika tydlig som K-G).

Om inte Funbeat vill fixa sökrutan i sidhuvudet så föreslår jag att de stället tar bort den och ersätter med en länk till söksidan.

jag skrev distans pass och fick över 5000 träff.

fick fråga menar du distanspass och jag fick bara 1900 träff.

men kanske mer än hälften är blogg inlägg. jag skulle gärna ser möjligheten att bara sök i de olika grupper

Märkligt. För mig fungerar det direkt. Om jag anger sökord FunBeat så kommer jag till söksidan och får presenterat de 409,000 träffar som finns. Jag behöver alltså inte ange sökordet igen.

Kan ni berätta mer i detalj hur ni gör och vilken webläsare ni kö

Jag har Chrome (v22) på Win7 och MSExplorer9 på Win7. Samma fel på båda

För mig fungerar det också, kommer till söksidan med 409 000 träffar och de första träffarna. Behöver inte fylla i något mer.
Kör Chrome 22.0.1229.94 m

Nu hittade jag en bugg.
Mikael, jag gissar att du klickar på förstoringsglaset för att initiera sökningen? Om jag gör det så fungerar det dåligt hos mig med.

Men om jag trycker enter för att starta sökningen fungerar det utmärkt.

Dumt med ett förstori

Jag får jag träff direkt om jag fyller i sökbegreppet och slår "enter" (vagnretur) men om jag fyller i sökbegreppet och klickar på ikonen med förstoringsglaset så kammar jag noll.

Kör Chrome V24nånting.