Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSälja cykel
You need to log in to create posts and topics.

Jag har fått en racer av min pappas sambo som är för liten för mig. Jag ska nu sälja den och köpa en ny.
Men hur ligger sånna cyklar i pris? Jag har sökt och googlat men hittar ingen likvärdig. Kan ni hjälpa mig vad jag ska sätta för pris för den. Kanske

Den är inte värd så mycket, kanske får du tillbaks vad servicen kostade 😉

Kolla på Blocket, denna sorts cyklar kallas ofta för Vätterncyklar eller liknande, fast oftast är de inte fullt så gamla...

Men om den är så fin att någon samlare/kännare vill ha

Och jag funderar på att sälja min damcykel då jag nu köpt en ny cykel. Det är en treväxlad Cresent, gul, cykelkorg, endast fotbroms, dynamolampa. Vad ligger en sådan på för pris. Den är ca 5 år.

1000-1200 kroner per styck, om ni har tur!

Det är väl bara att annonsera ut den till högstbjudande och hoppas på det bästa. Sätt även ut lägsta tänkbara pris du är beredd att släppa den för.

Alltid trist att veta att fina saker sjunker i värde.
Gör ett tappert försökt på ett pris du känner du kan leva med och se vad du får för respons på det.

Sorry, du får vara glad om du hittar en köpare ens.. Tips: Ge bort den till någon som du tycker ska/borde hänga med dig ut och cykla!

Kanske inte helt omöjligt ändå, cykeln är ju ändå 30 år gammal, vilket är lite häftigt. Finns ju nostaligiska mäniskor som gillar gammalt junk. Men hoppas inte på för mycket.

Den är helt OK om du ska cykla Eroica i Italien men räkna inte med att någon vill betala för den. Gissningsvis kan du få mest om du säljer det som är användbart, t.ex. de nya däcken...

Tack för era svar. Jag tror jag provar sätta ut den på blocket på högstbjudande så får vi se vad det blir.

Hoppas nån Peugot-smalare ser den och bjuder mig 6000:- så jag kan köpa en ny 😉 *drömmer* (H)