Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSämsta loppet någonsin?
You need to log in to create posts and topics.

12

Körde Metsorundan 7-milsrundan idag. Vurpade rejält på Körkarlsvägen där man svänger höger in på cykelvägen. (här: http://goo.gl/maps/ZSd8) En cyklist som låg snett framför till höger om mig hade också svängt höger men ångrade plötsligt sig och ville hell

Synnerligen tråkigt när sådant där händer. Och visst fan är det ett klappträ som inte håller sin linje. Men blir jag förvånad. Nej inte ett jävla dugg. Och att t.o.m få höra " håll höger" på Metsoloppet ja då vette tusan.

Men vad kan vi lära oss av detta

När man har någon till vänster om sig så kan man inte bara helt plötsligt göra en jättetvär vänstersväng för att åka någon helt annan stans än bansträckningen. Banan svängde åt höger, det gjorde även idioten men han ändrade sig mitt i svängen. Det var int

Ja det gick väl bättre för min del. Gick inte i backen och ingen punktering.
Och dessutom 30 minuter snabbare än planen. Så en bra dag på jobbet kan man säga;7)

Och nej det kan omöjligt vara ditt fel att ett klappträ lämnar banan.

Vänligen

P.

enligt detta är du nog delaktigt i det som hände och kan även anses delansvarig.
Olagligt att ligga på rulle??
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14883772.ab

Precis vad jag menade med

"Håll avstånd och förutsätt inte att alla vet hur man beter sig vid klungkörning. Och en sak till. Det är den som kommer bakifrån som bär ansvaret att hålla avstånd till framförvarande."

Det är inte "bara" att lägga sig 0.2 ba

Men en sak som jag kom att tänka på är depåplaceringen på 150 km rundning. Olsätter och sunnemo är väl kanske inte helt lätt att blanda ihop. Men jo tydligen. För i omsätter så jag allt en liten depå. Men i sunnemo/Östra Ämtervik var det värre med det.

Nu låg jag ju inte bakom utan bredvid gärningsmannen och olyckan berodde inte på hur nära framförvarande cyklist jag låg. Men visst, om man nu måste följa 3-sekundersregeln även i cykellopp så har jag brutit mot reglerna, precis som alla andra som någonsi

Man får räkna med att det dräller av idioter på motionslopp.
Om man vill undvika dem så får man köra tävlingar - ju finare desto bättre - eller söka sig till andra länder med en mer mogen cykelkultur.

Idioter kan man inte skydda sig mot.

Jo faktiskt och det genom att förutsätta att alla andra runt en kommer att bete sig som sådana. Då blir man inte överaskad när någon gör det. För det hade man redan förutsatt.

Vänligen

P.

12