Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSänkning av styre
You need to log in to create posts and topics.

Jag skulle vilja sänka styret på min pendlarhoj! Att vända på styrstammen (eller vad det ny heter ) funnkar inte, då höjs stammen ännu mer. Jag funderar på att ta bort två st spacers som sitter under styrstammen. Är det ngn som ver om detta funkar eller

Det bör du göra om du kan. Spacers under styrstammen har inga positiva egenskaper i sig själva

Går alldeles utmärkt. Är tänkt att man skall göra så för finjustering. Du flyttar och sätter dem ovanför styrstammen så behöver du inte heller kapa gaffelröret.

Ja ja det är bara att göra som Linnex Sr skriver. Flytta på ett par och skruva ihop skiten igen. Kör med det ett bra tag innan du får för dig att kapa något rör. Ett kapat rör är ett kapat rör och en liten ”Skorsten” är ok. Bara att flyta om lite.

Vänlig

Köpte min cyclocross för ett år sen typ, flyttade alla spacers ovan styrstammen men insåg att det inte passade mig.. Fick flytta ner en liten spacer, var glad jag inte hade kapat röret som jag tänkte då!
För en månad sen flyttade jag om igen och har ingen

Ok tack för alla svar
/Mattias

Bort med spacers. Om du vill ned ännu djupare finns det andra styrstammar med större vinkel. T.ex så har Specialized en modell som går att ställa in med hjälp av shims.