Quote from Guest on 15 May 2013, 13:50Jag skulle vilja sänka styret på min pendlarhoj! Att vända på styrstammen (eller vad det ny heter ) funnkar inte, då höjs stammen ännu mer. Jag funderar på att ta bort två st spacers som sitter under styrstammen. Är det ngn som ver om detta funkar eller
Jag skulle vilja sänka styret på min pendlarhoj! Att vända på styrstammen (eller vad det ny heter ) funnkar inte, då höjs stammen ännu mer. Jag funderar på att ta bort två st spacers som sitter under styrstammen. Är det ngn som ver om detta funkar eller
Quote from Funbeat user on 15 May 2013, 14:00Det bör du göra om du kan. Spacers under styrstammen har inga positiva egenskaper i sig själva
Det bör du göra om du kan. Spacers under styrstammen har inga positiva egenskaper i sig själva
Quote from Mattias Johansson on 15 May 2013, 14:23Går alldeles utmärkt. Är tänkt att man skall göra så för finjustering. Du flyttar och sätter dem ovanför styrstammen så behöver du inte heller kapa gaffelröret.
Går alldeles utmärkt. Är tänkt att man skall göra så för finjustering. Du flyttar och sätter dem ovanför styrstammen så behöver du inte heller kapa gaffelröret.
Quote from Funbeat user on 15 May 2013, 15:16Ja ja det är bara att göra som Linnex Sr skriver. Flytta på ett par och skruva ihop skiten igen. Kör med det ett bra tag innan du får för dig att kapa något rör. Ett kapat rör är ett kapat rör och en liten ”Skorsten” är ok. Bara att flyta om lite.
Vänlig
Ja ja det är bara att göra som Linnex Sr skriver. Flytta på ett par och skruva ihop skiten igen. Kör med det ett bra tag innan du får för dig att kapa något rör. Ett kapat rör är ett kapat rör och en liten ”Skorsten” är ok. Bara att flyta om lite.
Vänlig
Quote from Funbeat user on 15 May 2013, 15:47Köpte min cyclocross för ett år sen typ, flyttade alla spacers ovan styrstammen men insåg att det inte passade mig.. Fick flytta ner en liten spacer, var glad jag inte hade kapat röret som jag tänkte då!
För en månad sen flyttade jag om igen och har ingen
Köpte min cyclocross för ett år sen typ, flyttade alla spacers ovan styrstammen men insåg att det inte passade mig.. Fick flytta ner en liten spacer, var glad jag inte hade kapat röret som jag tänkte då!
För en månad sen flyttade jag om igen och har ingen
Quote from Funbeat user on 16 May 2013, 06:40Ok tack för alla svar
/Mattias
Ok tack för alla svar
/Mattias
Quote from Funbeat user on 18 May 2013, 11:38Bort med spacers. Om du vill ned ännu djupare finns det andra styrstammar med större vinkel. T.ex så har Specialized en modell som går att ställa in med hjälp av shims.
Bort med spacers. Om du vill ned ännu djupare finns det andra styrstammar med större vinkel. T.ex så har Specialized en modell som går att ställa in med hjälp av shims.