Quote from Guest on 9 April 2013, 19:14Brukar cykla denna härliga väg söderut från Frölunda men alltid trott att den slutar när man kommer till den stora vägen och en busshållplats (södra särövägen). Den sträckan kändes lagom så jag brukade vända där. Men nu när jag vill cykla längre och kolla
Brukar cykla denna härliga väg söderut från Frölunda men alltid trott att den slutar när man kommer till den stora vägen och en busshållplats (södra särövägen). Den sträckan kändes lagom så jag brukade vända där. Men nu när jag vill cykla längre och kolla
Quote from Fredric Lagerström on 9 April 2013, 19:24Jadå, det går fint att fortsätta söderut. Det är ju inte cykelbana längre men trafiken på gamla riksvägen är oftast måttlig. Lättcyklat och platt, vägen följer kusten.
Jadå, det går fint att fortsätta söderut. Det är ju inte cykelbana längre men trafiken på gamla riksvägen är oftast måttlig. Lättcyklat och platt, vägen följer kusten.
Quote from Funbeat user on 9 April 2013, 19:31Nu är det 17 år sedan jag flyttade från Göteborg, men bikemap.net kanske kan hjälpa dig.
Säröleden/banan går bara till Särö, det andra är Cykelspåret och Ginstleden som fortsätter söderut.http://www.bikemap.net/#lat=57.505328543935&lng=11.955818176268&z
Nu är det 17 år sedan jag flyttade från Göteborg, men bikemap.net kanske kan hjälpa dig.
Säröleden/banan går bara till Särö, det andra är Cykelspåret och Ginstleden som fortsätter söderut.
http://www.bikemap.net/#lat=57.505328543935&lng=11.955818176268&z
Quote from Funbeat user on 9 April 2013, 20:04Liten varning. Några bitar på Ginstleden är grusväg. Jag "upptäckte" det förra året då jag körde på racern från Trollhättan till Göteborg. Det gick OK men kändes inte optimalt.
Liten varning. Några bitar på Ginstleden är grusväg. Jag "upptäckte" det förra året då jag körde på racern från Trollhättan till Göteborg. Det gick OK men kändes inte optimalt.
Quote from Funbeat user on 9 April 2013, 20:59Jag cyklade ned till Falkenberg från Göteborg förra sommaren och följde då till stor del Ginstleden mellan Åsa och Varberg. Den är dock upplagd för att vara så fin att cykla som möjligt och undvika landsväg så jag kroknade efter Varberg och körde bara på
Jag cyklade ned till Falkenberg från Göteborg förra sommaren och följde då till stor del Ginstleden mellan Åsa och Varberg. Den är dock upplagd för att vara så fin att cykla som möjligt och undvika landsväg så jag kroknade efter Varberg och körde bara på
Quote from Funbeat user on 10 April 2013, 07:00Och för att komplettera kartan och andra redan bra svar:
Vid Södra Särövägen du kommer ut till i Billdal, följ denna (det finns cykelväg vid sidan om, och är skyltat) söderut förbi Snipen och mot Kullavik. I Kullavik är du på den gamla banvallen igen och
Och för att komplettera kartan och andra redan bra svar:
Vid Södra Särövägen du kommer ut till i Billdal, följ denna (det finns cykelväg vid sidan om, och är skyltat) söderut förbi Snipen och mot Kullavik. I Kullavik är du på den gamla banvallen igen och