Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

50km

Loppet följer i stort sett Sörmlandsledens första fyra etapper. Starten sker vid Björkhagen med en liten loop på det lokala elljusspåret. Bara för att det är så kuperat! Därefter slingrar sig leden vidare genom Nackareservatet. Löparna passerar golf

Några har ju skrivit upp sig på loppet, kommer ni köra det?

Själv var jag ute igår och provsprang en stor del av loppets sträckning. Började i Rudan och sprang Sörmlandsleden nästan till Björkhagen (sprang av ett par kilometer innan mot Bagarmossen). Lyc

Jag funderar lite svagt på det. Tätt inpå LL men å andra sidan, fixar jag silvermedaljen kanske 5 mil i 7 min/km-tempo är möjligt. Vad tror ni?

Låter rimligt. Fast jag har ingen erfarenhet av femmilslopp... Det kanske är helt annorlunda. Snart får jag veta 🙂

Vad är det för rimlighet i att fundera på en sluttid kring 5 timmar?

Gångarna på VM går femmilen på tre och fyrtiofem. NI får springa hela sträckan!

Vet inte om jag tycker att det var en så bra jämförelse.

hahahaha...vilken diss! (H)

Jaha, då var det avklarat; 5 timmar och 50 minuter. Vädret var idealiskt. Dock var det en hel del asfalt för att komma runt själva nationalparken, där lopp inte får köras, som drog ner värdet på loppet. Mer stigar i skogen hade varit att föredra. Upplevel

Japp, som sagt avklarat. Gick i mål på 5 timmar och 54 minuter. Måste ju säga att det jobbiga började betydligt tidigare än jag räknat med. Illamående och kramp i vaden drog ner tempot. På det hela taget kul och riktigt riktigt jobbigt.

12