Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSadel till tempo cykel?
You need to log in to create posts and topics.

12

Köpte mig en tempo cykel förra året. Trodde först att jag bara skulle köra kortare turer med den och då ligga på ordentligt. Men nu när jag har haft den ett tag så kommer jag på mig själv att köra längre och längre. Tycker det är riktigt kul att göra rutt

ISM Adamo blir mer & mer vanlig.
Inte minst bland triatleter.

Säljer gärna en knappt använd ISM Adamo om du vill 🙂

Jaha, jag ser hur dom serut. Kan nog tänka mig att de kan funka. Det enda jag funderar på är den totala bredden. Får man inte skav mellan benen?

Vad finns det för olika modeller av den sadeln?

Just bredden är problemet för mig, den passar vissa men inte alla.

Hmm, har nog relativt kraftiga ben för att vara "cyklist". Undrar om det funkar. Vad är det för modell du har. Vad vill du ha för den?

Ja det är lite jobbigt med sadlar, man måste ju liksom prova innan man vet vad som funkar. Jag har en adamo racing2, köpte den ny för 1300:-, du kan få den för 800:- +några kronor för frakt.

Jag har en Cobb Cycling V-Flow Max Saddle. Det är Cobb som har designat Adamosadlarna. sen har han startat eget.

Jag köpte min från:

http://www.bike-science.com/home-c-276.html

Fördelen med att köpa en Cobb sadel är att du har 6 månaders test garanti

Annars fungerar Brooks.

Brooks ja 😀

Jag skall fundera lite. Har några justeringar kvar att göra på den gamla. Blir ett pass i morgon då jag kommer prova lite mer nytt. Men om någon vecka eller två borde jag veta om jag köper en ny. Tror dock att det lutar mot det.

12