Quote from Guest on 20 February 2012, 10:47Har knölarna 12,5 cm ifrån varandra, vilken bredd på sadel rekommenderas av er ?
Har knölarna 12,5 cm ifrån varandra, vilken bredd på sadel rekommenderas av er ?
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 10:57Beror nog lite på hur din sittställning är, neutral eller racig. Men om man utgår från Specialized koncept så liger du i överkant för 143mm sadel. Men det finns ju många som tycker en Fizik Arione som bara är 130mm bred funkar med sitbensmått liknande din
Beror nog lite på hur din sittställning är, neutral eller racig. Men om man utgår från Specialized koncept så liger du i överkant för 143mm sadel. Men det finns ju många som tycker en Fizik Arione som bara är 130mm bred funkar med sitbensmått liknande din
Quote from Mikaela Lexén on 20 February 2012, 11:14Precis som med de flesta sadlar så blir du nog tvungen att prova dig fram du också, då det är mycket svårt att generalisera.
Inte ens med rekommendationstabeller från tillverkare behöver det bli rätt alla gånger. Jag tar mig själv som exempel:
Min bredd
Precis som med de flesta sadlar så blir du nog tvungen att prova dig fram du också, då det är mycket svårt att generalisera.
Inte ens med rekommendationstabeller från tillverkare behöver det bli rätt alla gånger. Jag tar mig själv som exempel:
Min bredd
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 11:17Köp en BROOKS och kör in den.
Köp en BROOKS och kör in den.
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 14:29Tack för svaren och länken.
Brooks Team pro var den jag övervägde stort innan man grottade ner sej i siffror och annat elände....bla detta --> http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/zadels/index_en.html#Brooks_swallowHar för tillfället 2 olika i 143 br
Tack för svaren och länken.
Brooks Team pro var den jag övervägde stort innan man grottade ner sej i siffror och annat elände....bla detta --> http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/zadels/index_en.html#Brooks_swallow
Har för tillfället 2 olika i 143 br
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 14:30"Köp en BROOKS och kör in den."
Det låter inte särskilt behagligt men förklarar cyklisters förkärlek till vaselin.
"Köp en BROOKS och kör in den."
Det låter inte särskilt behagligt men förklarar cyklisters förkärlek till vaselin.
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 14:35Du ska använda sadelfett, inte vaselin.
Du ska använda sadelfett, inte vaselin.
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 14:41Ok, men hur långt in ska den då? Eller har jag gjort fel nu igen?
Ok, men hur långt in ska den då? Eller har jag gjort fel nu igen?
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 14:47Du ska köra in den cirka 200-300 mil. Sedan blir den en vän för (under)livet.
Du ska köra in den cirka 200-300 mil. Sedan blir den en vän för (under)livet.
Quote from Rasmus Olsson on 20 February 2012, 14:56Fredrik N: "men hur långt in ska den då"
Du ska sitta PÅ den, inte nåt annat!
Fredrik N: "men hur långt in ska den då"
Du ska sitta PÅ den, inte nåt annat!