Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSadelns position
You need to log in to create posts and topics.

12

Utan att ifrågasätta varför (thankyou very much (t+) )
Här är något jag har funderat över när jag råkade titta på en bild tagen av mig i Laholm i fjol.
BILD:http://blogg.scfmotion.se/images/1165102308.jpeg

I år har jag kortat ner vevarmen till 170mm. (Fr

1. Genom att korta vevarmen 5 mm så har du sänkt din sadel med lika mycket, dvs 5 mm.

Då bör du höja den 5 mm och skjuta fram den ett par mm vilket innebär att den sänks nån mm så då får du höja en mm igen 🙂 Comprendo (H)

eller om vi tar det omvänt så

ahh just det ... eftersom sadeln skjuts tillbaks i o med att den hojs?

Thankyou

Nyfiken: Varför böt du och vad har det givit för resultat?

(När det finns chans att köpa nya grejer är jag på..)

David om du läser lite nogrannare ska du se att jag skrivit ungefär detsamma som du. Med undantag för att höja stegvis. Normalt ska man ju aldrig höja mer än tre fyra mm men i det här fallet så höjer han ju inte utan återgår till sitt tidigare mått.

Edit: <så stämmer INTE KNÄvinkeln i vågläge.

Ahh. OK då förstår jag vad du menar. Hmmm. då måste han ju egentligen ännu lite längre fram och egentligen förlänga styrstammen 5 mm också.

Det här blir körigt Gary, kan du inte byta tillbaka till gamla vevarna (H)

Tvärtom, Stammen skall vara kortare.

"Tvärtom, Stammen skall vara kortare. "

Om jag flyttar fram sadeln för att få samma knävinkel så minskar ju avståndet till styret. Om jag då vill behålla min cockpitstorlek så måste jag ju förlänga styrstammen för att få samma avstånd till styret. Eller

Gå och lägg dig Per... det är sent! 😉

12