Quote from Guest on 19 October 2007, 11:31Utan att ifrågasätta varför (thankyou very much (t+) )
Här är något jag har funderat över när jag råkade titta på en bild tagen av mig i Laholm i fjol.
BILD:http://blogg.scfmotion.se/images/1165102308.jpegI år har jag kortat ner vevarmen till 170mm. (Fr
Utan att ifrågasätta varför (thankyou very much (t+) )
Här är något jag har funderat över när jag råkade titta på en bild tagen av mig i Laholm i fjol.
BILD:http://blogg.scfmotion.se/images/1165102308.jpeg
I år har jag kortat ner vevarmen till 170mm. (Fr
Quote from Fredrik Närenfors on 19 October 2007, 11:411. Genom att korta vevarmen 5 mm så har du sänkt din sadel med lika mycket, dvs 5 mm.
Då bör du höja den 5 mm och skjuta fram den ett par mm vilket innebär att den sänks nån mm så då får du höja en mm igen 🙂 Comprendo (H)
eller om vi tar det omvänt så
1. Genom att korta vevarmen 5 mm så har du sänkt din sadel med lika mycket, dvs 5 mm.
Då bör du höja den 5 mm och skjuta fram den ett par mm vilket innebär att den sänks nån mm så då får du höja en mm igen 🙂 Comprendo (H)
eller om vi tar det omvänt så
Quote from Lena O on 19 October 2007, 14:58ahh just det ... eftersom sadeln skjuts tillbaks i o med att den hojs?
Thankyou
ahh just det ... eftersom sadeln skjuts tillbaks i o med att den hojs?
Thankyou
Quote from Funbeat user on 20 October 2007, 21:16Nyfiken: Varför böt du och vad har det givit för resultat?
(När det finns chans att köpa nya grejer är jag på..)
Nyfiken: Varför böt du och vad har det givit för resultat?
(När det finns chans att köpa nya grejer är jag på..)
Quote from Fredrik Närenfors on 20 October 2007, 21:39David om du läser lite nogrannare ska du se att jag skrivit ungefär detsamma som du. Med undantag för att höja stegvis. Normalt ska man ju aldrig höja mer än tre fyra mm men i det här fallet så höjer han ju inte utan återgår till sitt tidigare mått.
David om du läser lite nogrannare ska du se att jag skrivit ungefär detsamma som du. Med undantag för att höja stegvis. Normalt ska man ju aldrig höja mer än tre fyra mm men i det här fallet så höjer han ju inte utan återgår till sitt tidigare mått.
Quote from Funbeat user on 20 October 2007, 21:47Edit: <så stämmer INTE KNÄvinkeln i vågläge.
Edit: <så stämmer INTE KNÄvinkeln i vågläge.
Quote from Fredrik Närenfors on 20 October 2007, 21:54Ahh. OK då förstår jag vad du menar. Hmmm. då måste han ju egentligen ännu lite längre fram och egentligen förlänga styrstammen 5 mm också.
Det här blir körigt Gary, kan du inte byta tillbaka till gamla vevarna (H)
Ahh. OK då förstår jag vad du menar. Hmmm. då måste han ju egentligen ännu lite längre fram och egentligen förlänga styrstammen 5 mm också.
Det här blir körigt Gary, kan du inte byta tillbaka till gamla vevarna (H)
Quote from Funbeat user on 20 October 2007, 22:00Tvärtom, Stammen skall vara kortare.
Tvärtom, Stammen skall vara kortare.
Quote from Fredrik Närenfors on 21 October 2007, 00:31"Tvärtom, Stammen skall vara kortare. "
Om jag flyttar fram sadeln för att få samma knävinkel så minskar ju avståndet till styret. Om jag då vill behålla min cockpitstorlek så måste jag ju förlänga styrstammen för att få samma avstånd till styret. Eller
"Tvärtom, Stammen skall vara kortare. "
Om jag flyttar fram sadeln för att få samma knävinkel så minskar ju avståndet till styret. Om jag då vill behålla min cockpitstorlek så måste jag ju förlänga styrstammen för att få samma avstånd till styret. Eller
Quote from Funbeat user on 21 October 2007, 00:37Gå och lägg dig Per... det är sent! 😉
Gå och lägg dig Per... det är sent! 😉