Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Vi är ett tjejgäng som ska köra Stockholm Triathlon som stafett. Ska bli riktigt kul!

Reglerna som står på hemsidan är dock aningens förvirrande. I start-PM står det att den som ska köra nästföljande gren ska ta av chipet från den som gjorde föregående g

Vad blir skillnaden? Huvudsaken är väl att chipet ska flyttas från person ett till person två, vem som i själva verket gör handgreppen spelar väl mindre roll? Eller vad vet jag, jag har aldrig deltagit i vare sig vanligt triathlon eller stafett. 😀

Maila dem eller fråga på pre-racemöte så ni får veta direkt från arrangören

Hej! Huvudsaken är att chipet hamnar på nästa person som ska köra. Vem som fixar det är upp till er. Jag tror det är enklast att den som precis ska börja sin sträcka tar av chipet från föregående och sen fäster på sigsjälv.

Följ också huvudtråden för täv

Jag tänkte att någon här kanske visste, och här får man garanterat svar. 🙂 Det är ganska sällan när man mailar tävlingar/arrangörer/förbund som man får något svar alls tycker jag, men visst ska jag ta och maila dem också.

Med tanke på hur petigt det är

Oj, här svaras det snabbt. Tack så mycket för infon!

Får föresten cyklisten stå beredd vid vår plats (med knäppt hjälm) och hålla i sin cykel, eller måste hon vänta med att ta cykeln tills jag som simmat har gett henne chipet?

Nu är jag väldigt petig här, men jag vet hur snurrig man (jag!) kan bli på tävli

Här svarar vi så fort vi bara hinner 🙂 ...och försöker hålla FAQ uppdaterad. Vet att det kan kännas som att det är mycket när man kör sin första triathlon, men det brukar gå bra tillslut ändå.

Cyklisten får ha hjälmen på sig, men cykeln måste stå på sin

Perfekt, tack för svar! Jag har hyffsad koll på växlingarna i vanlig solotriathlon, men stafett är helt nytt för mig.

Mycket föredömligt att svara så snabbt måste jag säga.

Har noterat att frågan om det här med att man måste ha hjälmen knäppt kommit upp både här och i en annan tråd. Egentligen är det inte speciellt konstigt - och dessutom är det otvivelaktigt mest praktiskt också. När man väl tagit cykeln från stället har ma

12