Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonSala vs Tjörn?
You need to log in to create posts and topics.

Jag hade tänkt mig att debutera i en halv-IM nästa år och jag har hela tiden tänkt Sala. Men efter att ha läst om Tjörn är jag nu lite osäker.

Vilken tävling skulle ni rekommendera för en halv-IM debutant, och varför?

Jag debuterade HIM på tjörn -08. Kändes kanon mycket bra support runt bana och inte allt för tuff. En kanon tävling.

Den som är närmast!

Jag var och tittade på Sala och frugan som körde, tyckte likadant.
- Fint väder 🙂
- Nära från Stockholm, kan åka över dagen
men ffa
- Mycket trevliga banor, i trevliga miljöer
(Simningen är i en liten sjö, Cyklingen är varvbana 3x3mil på en hyfsat fl

Man kan ju alltid hoppas att det blir en ändring i planeringen till nästa år så att man kan köra båda samma sommar, en före Kalmar och en efter.

Om du tar Sala Robban så är saken biff. Då får jag en rygg att hänga på 😉

Debuterade i Sala för nu någon vecka sedan så jag har inget att jämföra med. Men jag kan absolut rekommendera detta lopp: vacker startplats för simningen, fina cykel och löpbanor, trevliga funktionärer (inkl en hund i funktionärsväst!) även mot ett blåbä

Fredrik jag körde först Sövde i somras och sedan Tjörn.

Tjörn är ett fantastiskt arrangemang och bra banor för både cykel och löpning.

Sövde har en grym cykelslinga med 2-3 rejäla stigningar samt en lite jobbigare skogsstig i ett par km. Också lite läng

Jag har bara kört Tjörn men gillade den skarpt!

Om kalendern inte krockar för Tjörn o Sala så är mitt mål att köra alla 3 nästa år (med Sövde).

Förresten, min specialitet är trådkapning, är det någon som har erfarenhet/har kört den HIM-distansen som går i Silkeborg i Danmark?