Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

I Salomon Trail Tour Göteborg Skatås är det trailrunning där det är du mot naturen.
Loppet går i terrängen kring Delsjön och Knipeflågsbergen vilket innebär tuffa backar, fina berghällar, tunga tuvmossar men framförallt en fantastisk natur- och löpuppleve

Kompletterar trådstarten med lite mer info om loppet.

Loppet, som alltså går den 2:e juni är det som tidigare hetat "Skatås X-trail" som nu gått med i Salomon-serien.
3 veckor efter Göteborgsvarvet hoppas vi på att vårt tredje skall bjuda på lika fint

En nyhet för året är att det finns en företagsklass på 12-kilometersbanan. Bilda ett lag om fyra personer och var med och tävla om pris.

Vi löpte några småbitar av bansträckningen ute på ett långpass i lördags. Bl.a. tog vi ravinen upp från Blacktjärns

Provlöpning - Träning - 23 april

Nu börjar våren komma och det är dags att visa er hur fantastiskt det är ute i Skatåsterrängen. Vi träffas vid klockan på Skatås motionscentral måndagen den 23 april kl 18.00. Vi börjar med att springa gemensamt till målp

Ni missar väl inte chansen att provlöpa stora delar av Trail Tour banan i Skatås ikväll?
Samling 18.00 vid motionscentralen och det bjuds på fina småstigar och lite obanat i den goa Skatås-terrängen, ta chansen att se något annat än grusåttan och milen

Idag är det dags för provlöpning av delar av banan igen.

Vi börjar med att springa gemensamt till målplatsen för att sedan dela upp oss i grupper efter löpvana och springer delar av banan i ca 60 min på småstigar och i obanad terräng. Samling vid klocka

Råkade visst slinta på tangentbordet och har nu anmält mig till 12:an. Kör det mesta i VFF och så även Lidingöhalvan och Risveden förra året så jag antar att det bli det här med.

Amr>det gjorde du rätt i!

Provlöpning ikväll, start 18 från skatås. Häng på! Alla är välkomna. Några av delsjöterrängens finaste småstigar och djurstråk i sommarvärmen, roligare kan man inte ha det en måndagskväll!

Får jag uppskov med min jättesena uppsats då? Det vore väl inte mer än rätt. Den handlar ju om fysisk aktivitet som preventiv insats mot mental ohälsa. JU!

För min del får du absolut uppskov med uppsatsen.
Men inte alltför länge, ämnet tycks vara ett sådant som allmänheten skulle må bra av att läsa mer om så det är angeläget att uppsatsen faktiskt kommer ut.

Men åter till ämnet. Provlöpning ikväll, samling

12