Quote from Guest on 2 November 2009, 21:08Om jag inte fattat helt åt fanders kan man ändra tiden mellan när GF305 läser av satelliterna. Att kortare tid ger mer exakt avläsning? Hur ställer man in det?
Om jag inte fattat helt åt fanders kan man ändra tiden mellan när GF305 läser av satelliterna. Att kortare tid ger mer exakt avläsning? Hur ställer man in det?
Quote from Funbeat user on 2 November 2009, 21:18I huvudmenyn, välj "Inställningar" därefter "Allmänt"-"Dataregistrer."-"smart registr." byt ut till "varje sekund".
I huvudmenyn, välj "Inställningar" därefter "Allmänt"-"Dataregistrer."-"smart registr." byt ut till "varje sekund".
Quote from Funbeat user on 2 November 2009, 22:05Var dock medveten om att minnet i klockan då fylls helt på cirka 3.5 timmar, och den skriver över gammalt data om det inte finns plats.
Var dock medveten om att minnet i klockan då fylls helt på cirka 3.5 timmar, och den skriver över gammalt data om det inte finns plats.
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 13:05Tack för svaret! Jag tankar ur min klocka efter varje pass så det gör inget att det inte får plats så mycket. Får försöka komma ihåg att ställa om igen när jag ska springa längre än 3,5 tim. 🙂
Tack för svaret! Jag tankar ur min klocka efter varje pass så det gör inget att det inte får plats så mycket. Får försöka komma ihåg att ställa om igen när jag ska springa längre än 3,5 tim. 🙂
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 14:48Jag har själv lagt märke till att klockan gör ganska tätt mellan mätningarna - typ en sekund - vid snabba riktningsförändringar, S-kurvor och liknande. Och färre på raksträckorna. Det är väl det som kallas för "Smart"? Återkom gärna med om du ser några av
Jag har själv lagt märke till att klockan gör ganska tätt mellan mätningarna - typ en sekund - vid snabba riktningsförändringar, S-kurvor och liknande. Och färre på raksträckorna. Det är väl det som kallas för "Smart"? Återkom gärna med om du ser några av
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 15:24Det ska jag göra.
Det ska jag göra.
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 20:25Finns samma funktion till 405:an??
Finns samma funktion till 405:an??
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 21:51Inställningen gäller Datalagring
Varje Sekund - data sparas varje sekund.
Smart – data sparas vid förändringar av riktning, fart och puls, ...Inställningen har inget med hur ofta eller noggrant positionen beräknas. Min erfarenhet är att Smart-inställni
Inställningen gäller Datalagring
Varje Sekund - data sparas varje sekund.
Smart – data sparas vid förändringar av riktning, fart och puls, ...
Inställningen har inget med hur ofta eller noggrant positionen beräknas. Min erfarenhet är att Smart-inställni