Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelScale 40 vs 50
You need to log in to create posts and topics.

12

Rådfrågar er som kan lite om cyklar här!

Prisskillnaden mellan en ny Scott scale 40 och 50 är 4000:-.
Är det en mkt bättre framgaffel på scale 40 som är en Fox istället för rock shock?
Vad övrigt tycker ni om skillnaden i dessa cyklar gentemot priset?

Av mig får du inte mycket hjälp men jag vill ändå nämna att jag inte är någon fan av Rock Shox. Kan jag så väljer jag bort den dämparen. Kanske är det ett råd trots allt.

Med samma sorts behandling är jag nu inne på min fjärde eller femte RS medan min Ma

Det beror väl på hur du tänkt använda din cykel. Själv köpte jag en Scale 50 för att använda då och då på lite snällare stigar, och då känns inte prisskillnaden motiverad. Men kör du mer och lite tuffare är det säkert värt att satsa mellanskillnaden.

Som jag tänker mig så vill jag köra tuffare iaf! Sen hur utbudet är på gotland för tuff åkning vet jag inte exakt.. Sen skiljer det ju mer än dämpningen på dem, växling och vevparti tydligen.

Gotlands Grand National verkar vara jobbigt.

Ja det är hyffsat jobbigt, kört 3år.. Eller vad tänkte du på, på banan eller själva tävlingen?

Ska du köra tufft är det säkert värt att satsa extraslantarna!

Kan vara tufft att vara mastercyklist på GGN.

Som jag har hört så är RS-gaffeln inte lika bra som Fox-gaffeln vad det gäller kvalitet och livslängd. Prestanda-ronden går även den till Fox. Notera dock att jag är jävig eftersom jag är äckligt nöjd med min 32-millimeters Fox 🙂

Om det är värt 4 lök f

Hehe okej, låter ju jätte bra om du är så nöjd med din gaffel iaf! Sen skiljer det ju mer som sagt på växlar och vevparti, och jag antar att det är till 40ans fördel? att dom inte satt på sämre grejer.

David och jag har nog inte samma humor.

12