Quote from Guest on 19 April 2009, 13:52Någon som vet något om Schwalbe Durano? Är det ett hyggligt däck?
Någon som vet något om Schwalbe Durano? Är det ett hyggligt däck?
Quote from Funbeat user on 19 April 2009, 14:02Det är nya namnet på deras Stelvio, som var/är ett rätt bra däck. Bra grepp, men slits lite snabbare.
Det är nya namnet på deras Stelvio, som var/är ett rätt bra däck. Bra grepp, men slits lite snabbare.
Quote from Funbeat user on 19 April 2009, 15:21Schwalbes däck anses hala vid väta.
Schwalbes däck anses hala vid väta.
Quote from Bertil Nolheim on 19 April 2009, 18:34Schwalbes däck äter småsten 🙁
Schwalbes däck äter småsten 🙁
Quote from Funbeat user on 19 April 2009, 21:04Kör på Schwalbe, fast tubdäck... Inte några problem alls med dem. Kanske som david säger att de är aningen hala vid väta... Men inte jättefarligt.
Kör på Schwalbe, fast tubdäck... Inte några problem alls med dem. Kanske som david säger att de är aningen hala vid väta... Men inte jättefarligt.
Quote from Funbeat user on 19 April 2009, 21:08Vad betyder "äter småsten"? Jag kan inte tolka det. 🙂
Har provat å cykla med dem nu. Kändes väl helt ok. Lyckades få en punka efter 4 mil dock - men det verkar ha varit ett genomslag. Konstigt för jag märkte inte något mer än att det small till. Märkte
Vad betyder "äter småsten"? Jag kan inte tolka det. 🙂
Har provat å cykla med dem nu. Kändes väl helt ok. Lyckades få en punka efter 4 mil dock - men det verkar ha varit ett genomslag. Konstigt för jag märkte inte något mer än att det small till. Märkte
Quote from Bertil Nolheim on 19 April 2009, 21:39De Schwalbe jag har haft har haft en väldig förmåga att dra till sig småsten som fastnar i slitbana och äter sig igenom punkteringsskyddet.
Jag har haft problem både med racerdäck Stelvio & Blizzard och touringdäck city marathon. Jag kan ha fel på namnen
De Schwalbe jag har haft har haft en väldig förmåga att dra till sig småsten som fastnar i slitbana och äter sig igenom punkteringsskyddet.
Jag har haft problem både med racerdäck Stelvio & Blizzard och touringdäck city marathon. Jag kan ha fel på namnen
Quote from Funbeat user on 19 April 2009, 22:01Det är inget problem förrän framhjulet släpper i en kurva med hala däck.
Det är inget problem förrän framhjulet släpper i en kurva med hala däck.
Quote from Funbeat user on 19 April 2009, 22:29Nä, helt sant, och antagligen var där för lite luft i cykeln. Hämtade den i fredags och då var där 8 bar i däcken - så jag slarvade lite idag och körde utan att kolla däcken innan.
Man lär så länge man lever. 😛
Nä, helt sant, och antagligen var där för lite luft i cykeln. Hämtade den i fredags och då var där 8 bar i däcken - så jag slarvade lite idag och körde utan att kolla däcken innan.
Man lär så länge man lever. 😛