Quote from Guest on 19 July 2012, 09:35Fixade en punka igår kväll. Att ta av/på ett Schwalbe Stelvio-däck på en Mavic Ksyrium-fälg var löjligt enkelt. hade nog kunnat kränga av på det utan verktyg med bara fingrarna om det varit nödläge. Van vid att tidigare slita med Conti GP 4000 på Bontrage
Fixade en punka igår kväll. Att ta av/på ett Schwalbe Stelvio-däck på en Mavic Ksyrium-fälg var löjligt enkelt. hade nog kunnat kränga av på det utan verktyg med bara fingrarna om det varit nödläge. Van vid att tidigare slita med Conti GP 4000 på Bontrage
Quote from Funbeat user on 19 July 2012, 09:45Kombon.
Jag har ett par HED/Bontrager fälgar, Conti GP4000S var löjligt lätta att få på.
Till o med så att man var tvungen att noga se till att det greppat innan man pumpade fullt.
Kombon.
Jag har ett par HED/Bontrager fälgar, Conti GP4000S var löjligt lätta att få på.
Till o med så att man var tvungen att noga se till att det greppat innan man pumpade fullt.
Quote from Funbeat user on 19 July 2012, 09:52Vittoria på Campafälgar kan vara en utmaning med fel teknik.
Vittoria på Campafälgar kan vara en utmaning med fel teknik.
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 10:30Har Conti GP4000S däck på Mavic hjul och klarar att byta utan verktyg. Tricket ligger i att klämma ihop däcket och föra ner det i mitten av fälgen. Då får man oftast en 5-10mm extra "lyft" på motsvarande sida vilket gör att det är otroligt lätt att kränga
Har Conti GP4000S däck på Mavic hjul och klarar att byta utan verktyg. Tricket ligger i att klämma ihop däcket och föra ner det i mitten av fälgen. Då får man oftast en 5-10mm extra "lyft" på motsvarande sida vilket gör att det är otroligt lätt att kränga
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 11:19Gissar att Mavic sådär allmänt är lättare att byta på än gamla Bontrager Race lite
Gissar att Mavic sådär allmänt är lättare att byta på än gamla Bontrager Race lite