Quote from Guest on 25 February 2014, 12:23Kan någon hjälpa en vilsen nybörjare? Jag är nyförälskad i detta med cykling och cyklar i dagsläget på min 13 år gamla MBT. Det är lite tungcyklat när det gäller landsväg om man säger så...
Jag har nu bestämt mig för att köpa en racer och har tittat på e
Kan någon hjälpa en vilsen nybörjare? Jag är nyförälskad i detta med cykling och cyklar i dagsläget på min 13 år gamla MBT. Det är lite tungcyklat när det gäller landsväg om man säger så...
Jag har nu bestämt mig för att köpa en racer och har tittat på e
Quote from Funbeat user on 25 February 2014, 12:33Jag tycker den passar alldeles utmärkt!
Jag började med en Scott Contessa Speedster när jag började cykla och det var inga som helst fel på den. Många kommer säkert rekommendera dig något dyrare, för att Shimano Tiagra/Sora (eller vad som nu sitter på ju
Jag tycker den passar alldeles utmärkt!
Jag började med en Scott Contessa Speedster när jag började cykla och det var inga som helst fel på den. Många kommer säkert rekommendera dig något dyrare, för att Shimano Tiagra/Sora (eller vad som nu sitter på ju
Quote from Funbeat user on 25 February 2014, 13:01Jag har en Speedster 25, det som var billigaste modellen för några år sedan. Och jag älskar den! Den är snygg och rolig att cykla på och duger gott och väl till en glad motionär. Den har tagit mig runt Vättern, och vi har cyklat upp för den sjuka backen t
Jag har en Speedster 25, det som var billigaste modellen för några år sedan. Och jag älskar den! Den är snygg och rolig att cykla på och duger gott och väl till en glad motionär. Den har tagit mig runt Vättern, och vi har cyklat upp för den sjuka backen t
Quote from Funbeat user on 25 February 2014, 14:56Tack snälla! Det var precis den hjälpen jag behövde.
Vad mer behöver jag i utrustningsväg (hjälm och kläder har jag)? Antar att det kanske är dags att investera i ett par cykelskor också?
Tack snälla! Det var precis den hjälpen jag behövde.
Vad mer behöver jag i utrustningsväg (hjälm och kläder har jag)? Antar att det kanske är dags att investera i ett par cykelskor också?
Quote from Funbeat user on 25 February 2014, 15:01Cykelbyxor är ju a och o, så skonar man rumpan så gott det går!
Sen såklart riktiga cykelskor så du sitter fast med fötterna och kan utnyttja rundtrampet bättre!
Glasögon är bra också, så man inte får insekter och annat skräp i ögonen. Cykelhandskar, hj
Cykelbyxor är ju a och o, så skonar man rumpan så gott det går!
Sen såklart riktiga cykelskor så du sitter fast med fötterna och kan utnyttja rundtrampet bättre!
Glasögon är bra också, så man inte får insekter och annat skräp i ögonen. Cykelhandskar, hj
Quote from Funbeat user on 25 February 2014, 15:25Frun köpte en Scott Contessa Speedster 35 och är helnöjd. Funkar bra som instegscykel och några år framöver tills man gått över till att bli mer pryltokig (inbiten cyklist) 😉
Glöm inte å jämföra priser, vi lyckades hitta för några 1000 lappare billigare
Frun köpte en Scott Contessa Speedster 35 och är helnöjd. Funkar bra som instegscykel och några år framöver tills man gått över till att bli mer pryltokig (inbiten cyklist) 😉
Glöm inte å jämföra priser, vi lyckades hitta för några 1000 lappare billigare
Quote from Funbeat user on 25 February 2014, 23:03Trampor som passar till klossarna du skall ha under skorna.
Ja, cyklar säljs utan trampor idag.
Trampor som passar till klossarna du skall ha under skorna.
Ja, cyklar säljs utan trampor idag.
Quote from Berit Bengtson on 26 February 2014, 09:53Emelie:
Om cykeln passar dig och du tycker att den är snygg så kommer den att fungera utmärkt för dig.Men det finns en sak som jag tycker att du bör byta, åtminstone i April/Maj när (beroende på var du bor) vägarna är sopade och grusfria:
Däcken (+slang
Emelie:
Om cykeln passar dig och du tycker att den är snygg så kommer den att fungera utmärkt för dig.
Men det finns en sak som jag tycker att du bör byta, åtminstone i April/Maj när (beroende på var du bor) vägarna är sopade och grusfria:
Däcken (+slang
Quote from Funbeat user on 26 February 2014, 12:15Tack snälla, Håkan för svar!
Det där med däck ska jag kolla upp. Tack för det! Visste inte att däcken bör anpassas efter kroppsvikt. Väger 55 kg, så jag får kolla upp det med däck.
Tack snälla, Håkan för svar!
Det där med däck ska jag kolla upp. Tack för det! Visste inte att däcken bör anpassas efter kroppsvikt. Väger 55 kg, så jag får kolla upp det med däck.
Quote from Funbeat user on 26 February 2014, 13:10Se till att din Mbt är skick att köra med, såhär på våren är det kanon att låta räsern stå i sovrummet till vägarna är rensopade. Det tar ett tag att vänja sig vid att sitta på cykel timmar i sträck och ju förr man kommer ut desto bättre.
Gör det själv
Se till att din Mbt är skick att köra med, såhär på våren är det kanon att låta räsern stå i sovrummet till vägarna är rensopade. Det tar ett tag att vänja sig vid att sitta på cykel timmar i sträck och ju förr man kommer ut desto bättre.
Gör det själv