Quote from Guest on 9 August 2011, 08:26När jag försöker föra över mina träningspass så fungerar allt så långt att ant agent tar emot träningspasset, det försvinner från klockan men när det ska föras över till garmin connect så blir det ständigt serverfel, så då misslyckas allt.
Sparas filerna
När jag försöker föra över mina träningspass så fungerar allt så långt att ant agent tar emot träningspasset, det försvinner från klockan men när det ska föras över till garmin connect så blir det ständigt serverfel, så då misslyckas allt.
Sparas filerna
Quote from Funbeat user on 9 August 2011, 08:36Ja, det gör de. Det har varit strul med GC till och från sedan de försökte uppdatera sajten för någon vecka sedan.
Det enklaste alternativet är att ha GTC installerat också och låta ANT agent lägga in dem både i GTC och GC. Skiter det sig i överföringen
Ja, det gör de. Det har varit strul med GC till och från sedan de försökte uppdatera sajten för någon vecka sedan.
Det enklaste alternativet är att ha GTC installerat också och låta ANT agent lägga in dem både i GTC och GC. Skiter det sig i överföringen
Quote from Camilla Höög on 9 August 2011, 09:00Att det ständigt (som jag här tolkar som alltid) blir serverfel låter mer allvarligt än att det blir serverfel ibland. Om det alltid blir serverfel så kanske det är något annat problem. Testa att slå av brandväggen och se om det ändrar något.
Att det ständigt (som jag här tolkar som alltid) blir serverfel låter mer allvarligt än att det blir serverfel ibland. Om det alltid blir serverfel så kanske det är något annat problem. Testa att slå av brandväggen och se om det ändrar något.
Quote from Funbeat user on 9 August 2011, 09:08Det har som sagt varit, intermittent men ofta, fel på GC de senaste ca två veckorna, oavsett operativsystem. Det har sannolikt inte med eventuell brandvägg att göra. Det går i allmänhet bra att föra över datat manuellt antingen via sajten eller GC.
Det har som sagt varit, intermittent men ofta, fel på GC de senaste ca två veckorna, oavsett operativsystem. Det har sannolikt inte med eventuell brandvägg att göra. Det går i allmänhet bra att föra över datat manuellt antingen via sajten eller GC.
Quote from Funbeat user on 9 August 2011, 09:49Jag har varit på semster på gotland 1 vecka och då lånade jag en dator där, så när jag skulle föra över så fick jag då detta serverfel, tänkte att okejdå, då är det nog pga denna dator. Men igår förde jag över första passet sedan jag kom hem till datorn d
Jag har varit på semster på gotland 1 vecka och då lånade jag en dator där, så när jag skulle föra över så fick jag då detta serverfel, tänkte att okejdå, då är det nog pga denna dator. Men igår förde jag över första passet sedan jag kom hem till datorn d
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 09:40Som Fredrik säger, prova att gå in på Gamin Connect och klicka "Upload"-knappen uppe till höger. Där ska du kunna välja att manuellt importera de pass som misslyckats tidigare.
Som Fredrik säger, prova att gå in på Gamin Connect och klicka "Upload"-knappen uppe till höger. Där ska du kunna välja att manuellt importera de pass som misslyckats tidigare.
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 21:25Det som suger med detta (manuell överföring) är att man inte får en snygg "bild/ikon" på ens klocka under passet i GC. I mitt fall 310an (H)
Jag satt och sökte på detta fel och trodde att det bara var hos mig. Det har fungerat tidigare i veckan. Men idag
Det som suger med detta (manuell överföring) är att man inte får en snygg "bild/ikon" på ens klocka under passet i GC. I mitt fall 310an (H)
Jag satt och sökte på detta fel och trodde att det bara var hos mig. Det har fungerat tidigare i veckan. Men idag
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 12:24Jag får inte heller över några filer sedan i början av augusti så något har hänt.
Jag har googlat lite på Garmins forum och det finns några inlägg men ingen lösning vad jag kan se.
https://forums.garmin.com/showthread.php?t=11007
Hmm, kanske finns en w
Jag får inte heller över några filer sedan i början av augusti så något har hänt.
Jag har googlat lite på Garmins forum och det finns några inlägg men ingen lösning vad jag kan se.
https://forums.garmin.com/showthread.php?t=11007
Hmm, kanske finns en w
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 17:11jag provade tabort filerna under history, men fick samma fel. Ville ha kvar mina aktviteter under 310an.
Klart det funkar efter att man tagt bort under history och aktiviteterna under klockan. Det finns ju inget att ta emot och ladda upp :p
jag provade tabort filerna under history, men fick samma fel. Ville ha kvar mina aktviteter under 310an.
Klart det funkar efter att man tagt bort under history och aktiviteterna under klockan. Det finns ju inget att ta emot och ladda upp :p
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 22:17Jag fick det att fungera så här.
1. Jag stängde ner Ant.
2. Jag flyttade alla filer i C:Users1234AppDataRoamingGARMINDevices3709336639Garmin ConnectPending Uploads till en annan katalog.
3. Jag startade upp Ant igen.
4. Jag gick in http://connect.garmin
Jag fick det att fungera så här.
1. Jag stängde ner Ant.
2. Jag flyttade alla filer i C:Users1234AppDataRoamingGARMINDevices3709336639Garmin ConnectPending Uploads till en annan katalog.
3. Jag startade upp Ant igen.
4. Jag gick in http://connect.garmin