Quote from Guest on 16 February 2009, 07:57Halloj, står inför att byta upp mig från min Miyata - 95 till en något modernare racer i priskklassen < 12000.
Har efter besök hos den lokale cykelhandlaren börjat fundera kring val av komponenter. Har förstått så mycket att ett Shimano 105-paket är full
Halloj, står inför att byta upp mig från min Miyata - 95 till en något modernare racer i priskklassen < 12000.
Har efter besök hos den lokale cykelhandlaren börjat fundera kring val av komponenter. Har förstått så mycket att ett Shimano 105-paket är full
Quote from Rasmus Olsson on 16 February 2009, 08:07Pc eller mac
Volvo eller Saab
Shimano eller CampagnoloAlla dessa livets svåra val.
Pc eller mac
Volvo eller Saab
Shimano eller Campagnolo
Alla dessa livets svåra val.
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 08:08Tre gånger är i överkant, men hela frågan är felställd.
Varför vill du köpa Shimano?
Tre gånger är i överkant, men hela frågan är felställd.
Varför vill du köpa Shimano?
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 08:16Mac givetvis.
Vill köpa en färdig cykel = lägre pris än att plocka ihop en själv. Om jag utgår ifrån att jag både hittar en cykel med Shimano, och en med Campa som passar min kropp så undrar jag vad är plus och minus med de olika tillverkarna?
JJ
Mac givetvis.
Vill köpa en färdig cykel = lägre pris än att plocka ihop en själv. Om jag utgår ifrån att jag både hittar en cykel med Shimano, och en med Campa som passar min kropp så undrar jag vad är plus och minus med de olika tillverkarna?
JJ
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 08:24Det är enkelt med Shimano som finns även på Biltema.
Det är enkelt med Shimano som finns även på Biltema.
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 08:30Shimano:
Funkar/håller bra, tyst växling, tyst frihjulsmekanism, billigt, lättillgängligt.På det personliga planet tycker jag också att Shimano gör snyggare grejer. I synnerhet nya Dura-Ace 7900, som jag anser är den överlägset snyggaste gruppen just nu
Shimano:
Funkar/håller bra, tyst växling, tyst frihjulsmekanism, billigt, lättillgängligt.
På det personliga planet tycker jag också att Shimano gör snyggare grejer. I synnerhet nya Dura-Ace 7900, som jag anser är den överlägset snyggaste gruppen just nu
Quote from ellen olsson on 16 February 2009, 08:35När man tycker att SHimano är snyggare än Campagnolo är det dags att boka tid hos ögonläkaren... 🙂
När man tycker att SHimano är snyggare än Campagnolo är det dags att boka tid hos ögonläkaren... 🙂
Quote from Berit Bengtson on 16 February 2009, 08:39Glöm inte att numer finns det även SRAM.
Visst finns det skillnader, men det viktigaste är att DU skaffar det DU tycker om
Prova cyklar med de olika fabrikaten.
OBS
Att klämma på reglagen i butik är ett steg men för att verkligen känna skillnad bör du an
Glöm inte att numer finns det även SRAM.
Visst finns det skillnader, men det viktigaste är att DU skaffar det DU tycker om
Prova cyklar med de olika fabrikaten.
OBS
Att klämma på reglagen i butik är ett steg men för att verkligen känna skillnad bör du an
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 09:03Tja du, Freddan, jag tycker inte Campa gör snygga saker rent allmänt (synlig kolfiberväv är grymt fult), men i kontrast till konstverket D-A 7900, så är det en otrolig skillnad.
Samtidigt ska man inte välja komponenter efter utseende utan efter funktion
Tja du, Freddan, jag tycker inte Campa gör snygga saker rent allmänt (synlig kolfiberväv är grymt fult), men i kontrast till konstverket D-A 7900, så är det en otrolig skillnad.
Samtidigt ska man inte välja komponenter efter utseende utan efter funktion
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 09:31Jag har kört både Shimano Dura Ace och nu även Campagnolo Record.
Bägge grupper får jobbet gjort och duger funktionsmässigt även till de vassaste proffsen.
Upplevda fördelar med Campa är att de växlar snabbare (starkare fjädrar?), reglagen passar mina sm
Jag har kört både Shimano Dura Ace och nu även Campagnolo Record.
Bägge grupper får jobbet gjort och duger funktionsmässigt även till de vassaste proffsen.
Upplevda fördelar med Campa är att de växlar snabbare (starkare fjädrar?), reglagen passar mina sm