Quote from Guest on 21 September 2011, 11:41Välkommen till Sicklaloppet!
Den 1 oktober 2011 arrangeras ett motionslopp över 10 km längs Sicklas och Hammarby Sjöstads vackra sjöstränder. En flack och snabblöpt bana med start och mål i Sickla Köpkvarter.http://www.sicklaloppet.se/
Välkommen till Sicklaloppet!
Den 1 oktober 2011 arrangeras ett motionslopp över 10 km längs Sicklas och Hammarby Sjöstads vackra sjöstränder. En flack och snabblöpt bana med start och mål i Sickla Köpkvarter.
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 11:51Lite saftig startavgift (1000 anmälda som betalar 200 kr = 200 000 i intäkter för arrangörsföreningen minus utgifter) men eftersom jag ska på Ölfestivalen i Nacka så kanske jag anmäler mig ändå. Låter som ett trevligt lopp. Är banan kontrollmätt?
Lite saftig startavgift (1000 anmälda som betalar 200 kr = 200 000 i intäkter för arrangörsföreningen minus utgifter) men eftersom jag ska på Ölfestivalen i Nacka så kanske jag anmäler mig ändå. Låter som ett trevligt lopp. Är banan kontrollmätt?
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 16:52Jag tycker inte det är så farligt dyrt. Lopp är en viktig inkomstkälla för klubbarna, speciellt som föreningstödet sjunkit, d.v.s. det går till ett bra ändamål.
Det finns också en hel del kostnader förstås.Vill man springa gratis tävling så kan jag rek
Jag tycker inte det är så farligt dyrt. Lopp är en viktig inkomstkälla för klubbarna, speciellt som föreningstödet sjunkit, d.v.s. det går till ett bra ändamål.
Det finns också en hel del kostnader förstås.
Vill man springa gratis tävling så kan jag rek
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 23:08Banan är kontrollmätt (enl hemsidan). 200 spänn är billigt skulle jag säga. Den som vill betala lägre pris per km är välkommen in i ultradistansvärlden.
Banan är kontrollmätt (enl hemsidan). 200 spänn är billigt skulle jag säga. Den som vill betala lägre pris per km är välkommen in i ultradistansvärlden.