Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarSilpingeloppet
You need to log in to create posts and topics.

10 km
3,6 km
1,1 km (knattelopp)

Läs mer på FIF Gnistans hemsida:
http://www4.idrottonline.se/default.aspx?id=229429

Mmmmm,perfekt B-tävling o fartträning till Jämjöslaget (t+)

Blev intresserad... men tycker det är helt hopplöst att klura ur var "IOGT/NTOs föreningslokal Silpinge" ligger för någonstans?! Har Googlat och letat runt på IOGT-NTO:s hemsida utan att kunna fastslå något. Någon som vet och kan beskriva lite bättre?

Markus:Team Blekinge brukar samlas på K-na Angöring,du kan väl hänga på där.Läs på Temets hemsida i gästboken(H)

"K-na Angöring" ?

Tror det är första gången jag ser Karlskrona förkortas till "K-na" och om jag förstod det rätt har jag hittat ett Hotell i Karlskrona som heter Angöring.

Dock kommer jag norr ifrån och hade tänkt svänga i Nävragöl, är nästan lika lån

Du svänger av till Silpinge från Växjövägen (väg 27), mellan Ronneby och Bredåkra. Silpinge är inte stort, lokalen ligger mitt i byn så du ser den enkelt när du närmar dig...

Har själv aldrig sprungit loppet (var höggravid förra året och tog en promenad

Tack. Lyckades dock hitta en adress tillslut på IOGT-NTO:s hemsida, och sen var det lättare att hitta på en karta. Har även googlat fram infon att banan är hälften asfalt och hälften grusväg, samt 9,75km lång.

Jag kommer för att heja fram barnen, sen får jag se i vilken form kroppen är. Vågar nog inte pressa tävling efter uppehållet.

Lycka till imon, ni som ska vara med. Själv ska jag försöka ta mig runt 10 km 🙂