Quote from Guest on 7 July 2012, 10:42Tjenare!
Tänkte höra lite hur folk upplever simdelen under Kalmar IM ? vatten ändras och strömas ändras ju också.
Men tänket ändå kolla om det finns någon som har lite generell information om hur simdelen upplevs.
Medströms/moströms? Varierande? lätt-navi
Tjenare!
Tänkte höra lite hur folk upplever simdelen under Kalmar IM ? vatten ändras och strömas ändras ju också.
Men tänket ändå kolla om det finns någon som har lite generell information om hur simdelen upplevs.
Medströms/moströms? Varierande? lätt-navi
Quote from Lisa Bringhed on 7 July 2012, 10:52Personligen har jag bara simmat en gång 2007, då var det stora dyningar som gjorde simningen kärv, och jag kom upp illamående/sjösjuk 🙁
Men jag har varit publik några gånger till, sammanfattningsvis, det är väldigt olika 😉
Lyckan står den förberedde b
Personligen har jag bara simmat en gång 2007, då var det stora dyningar som gjorde simningen kärv, och jag kom upp illamående/sjösjuk 🙁
Men jag har varit publik några gånger till, sammanfattningsvis, det är väldigt olika 😉
Lyckan står den förberedde b
Quote from Funbeat user on 7 July 2012, 22:14De ändrade sim bana i år och jag såg på tv att de bygga en våg vägg utanför så det borde underlätta simning
De ändrade sim bana i år och jag såg på tv att de bygga en våg vägg utanför så det borde underlätta simning
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 18:47Det låter ju bra Rykno!
Simtiderna är verkligen inte jämförbara år från år. Tredje gången som maken körde crawlade han nästan hela vägen och fick ändå sämre tid än året innan på grund av de många vågorna... Även toppskiktet hade sämre simtider än vanlig
Det låter ju bra Rykno!
Simtiderna är verkligen inte jämförbara år från år. Tredje gången som maken körde crawlade han nästan hela vägen och fick ändå sämre tid än året innan på grund av de många vågorna... Även toppskiktet hade sämre simtider än vanlig
Quote from Anders Wallerstedt on 8 July 2012, 19:44Nja, de menade nog den befintliga vågbrytaren, som vi simmar bakom. Banan har i.o.f.s varit bakom vågbrytaren tidigare, när det varit kallt i vattnet, knappa 16grader.
Nja, de menade nog den befintliga vågbrytaren, som vi simmar bakom. Banan har i.o.f.s varit bakom vågbrytaren tidigare, när det varit kallt i vattnet, knappa 16grader.
Quote from Funbeat user on 9 July 2012, 09:25Simmade förra året och det var rätt så behagligt väder/vatten tyckte jag. Lite svårt ibland att sikta in sig rätt på bojorna då de låg långt bort så ett tag blev den en litem omväg utåt innan jag kunde sikta in mig rätt. Försök att inte få en kallsup när
Simmade förra året och det var rätt så behagligt väder/vatten tyckte jag. Lite svårt ibland att sikta in sig rätt på bojorna då de låg långt bort så ett tag blev den en litem omväg utåt innan jag kunde sikta in mig rätt. Försök att inte få en kallsup när
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 13:19Hej.
Har kört Kalmar 3 ggr, och är van simmare. Upplever Kalmarsunds vatten som ett av det bästa vatten att simma i. Saltsjön så det är rent. Har varit vågor de gånger jag kört, så värt att träna på det.
Att tänka på:
Stessa inte i början, simningen är
Hej.
Har kört Kalmar 3 ggr, och är van simmare. Upplever Kalmarsunds vatten som ett av det bästa vatten att simma i. Saltsjön så det är rent. Har varit vågor de gånger jag kört, så värt att träna på det.
Att tänka på:
Stessa inte i början, simningen är
Quote from Funbeat user on 3 August 2012, 23:46Tack så mycket för era svar!
Gjorde min OW-preimär under KM med triathlon väst för ett par veckor sedan. Blev både positivt och negativt överraskad.
Gjorde totalt 1.98km på 42minuter vilket känns väldigt bra för att vara jag, bra mycket snabbare än jag
Tack så mycket för era svar!
Gjorde min OW-preimär under KM med triathlon väst för ett par veckor sedan. Blev både positivt och negativt överraskad.
Gjorde totalt 1.98km på 42minuter vilket känns väldigt bra för att vara jag, bra mycket snabbare än jag
Quote from Ulrika Ekelund on 4 August 2012, 10:43Jag och fem klubbkamrater simmade ett varv på tävlingsbanan i morse, och det var strålande förhållanden.
Ingen ström, inga vågor, bra temperatur.En bra bana! 🙂
Jag och fem klubbkamrater simmade ett varv på tävlingsbanan i morse, och det var strålande förhållanden.
Ingen ström, inga vågor, bra temperatur.
En bra bana! 🙂
Quote from Funbeat user on 4 August 2012, 17:53Vad innebär bra temperatur i siffror?
Vad innebär bra temperatur i siffror?