Quote from Guest on 1 July 2011, 13:03Finns det några bra ställen i Sölvesborg med omnejd att simma på?
Finns det några bra ställen i Sölvesborg med omnejd att simma på?
Quote from Funbeat user on 1 July 2011, 13:13vill du simma i bassäng, sjön eller havet?
vill du simma i bassäng, sjön eller havet?
Quote from Funbeat user on 1 July 2011, 13:15inne eller ute där det inte finns äckliga maneter
inne eller ute där det inte finns äckliga maneter
Quote from Funbeat user on 1 July 2011, 13:44du är inte långt ifrån Karlshamn och där har de en 50m utomhus bassäng.
du är narmare till Bromölla och de har en 25m inomhus
utomhus i "salt" vatten Valje. min frus moster bor i Edenryd och jag har simmat i den vatten.
finns en del plats bakom IFÖ i
du är inte långt ifrån Karlshamn och där har de en 50m utomhus bassäng.
du är narmare till Bromölla och de har en 25m inomhus
utomhus i "salt" vatten Valje. min frus moster bor i Edenryd och jag har simmat i den vatten.
finns en del plats bakom IFÖ i
Quote from Funbeat user on 1 July 2011, 14:11Bromöllas 25:a renoveras för tillfället tror jag.
Jag simmade ett antal varv kring ön utanför Valje camping i midsommar.
2,6 km från Sölvesborg. Ganska trevlig och sparsamt med maneter även om det fanns ett par.Själv simmar jag mycket i Oppmannasjön
Bromöllas 25:a renoveras för tillfället tror jag.
Jag simmade ett antal varv kring ön utanför Valje camping i midsommar.
2,6 km från Sölvesborg. Ganska trevlig och sparsamt med maneter även om det fanns ett par.
Själv simmar jag mycket i Oppmannasjön
Quote from Funbeat user on 1 July 2011, 16:10Jag simmar en del i Ivösjön i Bromölla i den lilla badviken (har glömt vad den heter nu) i norra delen av Bromölla, det är bra. Annars finns Levrasjön utanför Bromölla också med knallgrönt vatten. Och vill man lyxa till det så blir det havet i Sandviken e
Jag simmar en del i Ivösjön i Bromölla i den lilla badviken (har glömt vad den heter nu) i norra delen av Bromölla, det är bra. Annars finns Levrasjön utanför Bromölla också med knallgrönt vatten. Och vill man lyxa till det så blir det havet i Sandviken e
Quote from Funbeat user on 2 July 2011, 11:39För det första finns det inte brännmaneter i Sölvesborg (=Östersjön).
Andra maneter brukar komma först i augusti.
Vill du simma i bassäng så har Hälleviksbadet 50-meterspool utomhus. 30 kr entré för vuxen om jag inte minns fel (jag går in gratis med barne
För det första finns det inte brännmaneter i Sölvesborg (=Östersjön).
Andra maneter brukar komma först i augusti.
Vill du simma i bassäng så har Hälleviksbadet 50-meterspool utomhus. 30 kr entré för vuxen om jag inte minns fel (jag går in gratis med barne
Quote from Funbeat user on 2 July 2011, 11:41Sven; Ivetofta?
Sven; Ivetofta?
Quote from Funbeat user on 2 July 2011, 13:22Ja, tack, Ivetofta, fick hjärnsläpp. Går man i vid bryggan och simmar vänster bort till närmaste lilla "fyren" har man ca 500 m, brukar simma fram och tilbaks 2-3 ggr där, annars kan man bara förlänga genom att följa vågbrytaren söderut. Bra ställe, få bå
Ja, tack, Ivetofta, fick hjärnsläpp. Går man i vid bryggan och simmar vänster bort till närmaste lilla "fyren" har man ca 500 m, brukar simma fram och tilbaks 2-3 ggr där, annars kan man bara förlänga genom att följa vågbrytaren söderut. Bra ställe, få bå
Quote from Funbeat user on 2 July 2011, 16:18Tack för alla tips. Nu har man nästan så att man kan testa ett nytt ställe var gång, omväxling förnöjer.
Blev en tur till Hällevik idag men man ska nog åka dit när det är dåligt väder, gick knappt att simma pga alla barnen.
Tar nog ow nästa pass.AT- ve
Tack för alla tips. Nu har man nästan så att man kan testa ett nytt ställe var gång, omväxling förnöjer.
Blev en tur till Hällevik idag men man ska nog åka dit när det är dåligt väder, gick knappt att simma pga alla barnen.
Tar nog ow nästa pass.
AT- ve