Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSimma med viktväst??
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har influensan och sitter mest hemma och hostar just nu. För att muntra upp mig lite och påminna mig själv om att jag faktiskt kommer att bli frisk och kunna träna igen så småningom, har jag beställt en viktväst eftersom jag länge har funderat på att

Hmmm. Att simma handlar ju mycket om att ha rätt position i vattnet. Att ha vikter på sig "borde" inte vara bra eller vad säger expetrena?

Nej, simma med viktväst tror jag inte är till någon nytta. Vill du öka belastningen vid simning är det bättre att öka motståndet genom t.ex. gummiband runt fötterna eller simma med ett par flaxiga löparshorts. Viktvästen skulle förmodligen både sabotera v

Finis har badbyxor som släpper igenom vatten vilket gör att du får bättre drag i vattnet. Eller en liten väst/bälte som oxå gör att du får ta i lite mer för att komma framåt.

http://www.simbutiken.se/se/art/ultimate-drag-suit-fran-finis.php?grp=1096441&

Tack för synpunkterna! Ni har säkert rätt:-) Jag ska kolla länken.

Vi körde ibland med t-shirt (inget funktionmaterial, sugande bomull) i början på hösten för att öka belastningen utan att sabba vattenläget. Jag skulle rekommendera det istället.

Smart:-)
Då borde ju en 1800-tals baddräkt oxså funka ypperligt

när jag bodde i Guam tränade vi ibland samtid som navy seals. de simmade med mjukis byxor och huvtrojar.

vi var kaxig ungdomare och provade detta själv. jag har aldrigt simmat en 50 långsammare 🙂

brukar simma med viktvästar ibland.

bullshit iceman!

12