Quote from Guest on 3 July 2009, 22:59Ny i gruppen och gick med bara för att ställa denna enda fråga.
Är det någon som har erfarenhet av att simma ute med liten ryggsäck eller annan väska.
Mer specifikt, om jag skulle vilja springa till en sjö och simma rakt över och fortsätta springa på a
Ny i gruppen och gick med bara för att ställa denna enda fråga.
Är det någon som har erfarenhet av att simma ute med liten ryggsäck eller annan väska.
Mer specifikt, om jag skulle vilja springa till en sjö och simma rakt över och fortsätta springa på a
Quote from Funbeat user on 3 July 2009, 23:09Vad som fungerat för mig de få gånger jag gjort detta (endast i det militära). Är att ha en ryggsäck med en vattentät säck i. Försök tömma den på luft om du inte tänkt använda den som flythjälp.
Vad som fungerat för mig de få gånger jag gjort detta (endast i det militära). Är att ha en ryggsäck med en vattentät säck i. Försök tömma den på luft om du inte tänkt använda den som flythjälp.
Quote from Fredrik Närenfors on 3 July 2009, 23:19Samma här.
Vi packade allting i en hoptejpad sopsäck inne i ryggan. Gällde att inte peta hål på den. De som gjorde det fick kånka runt på 60-70 kg istället för de normala 45. Inte kul, inte alls kul. De brukade balla ur redan efter nån kilometer och fick
Samma här.
Vi packade allting i en hoptejpad sopsäck inne i ryggan. Gällde att inte peta hål på den. De som gjorde det fick kånka runt på 60-70 kg istället för de normala 45. Inte kul, inte alls kul. De brukade balla ur redan efter nån kilometer och fick
Quote from Funbeat user on 4 July 2009, 00:31Kolla hur de gjort på Ö till ö?
Kolla hur de gjort på Ö till ö?
Quote from Sissel Svanøe on 4 July 2009, 10:24Tack för tipsen. Nu är det ju bara att ge sig ut och testa!
Kollade bilder från ö till ö och såg att det var ju vanliga lätta löparryggor de hade där, och det verkade ju funka. Packa i påse känns som ett måste, även om jag inte kommer springa med 45 kilos
Tack för tipsen. Nu är det ju bara att ge sig ut och testa!
Kollade bilder från ö till ö och såg att det var ju vanliga lätta löparryggor de hade där, och det verkade ju funka. Packa i påse känns som ett måste, även om jag inte kommer springa med 45 kilos
Quote from Funbeat user on 4 July 2009, 11:37Clas Ohlsson: Vattentät packsäck Proaqua. 169/199 SEK.
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=74909121
Clas Ohlsson: Vattentät packsäck Proaqua. 169/199 SEK.
Quote from Fredrik Närenfors on 4 July 2009, 12:46Naturligtivs tog vi av oss ryggsäcken och sköt den framför oss när vi simmade, med bössan ovanpå.
Sprang gjorde vi sällan med 45 kg packningen.
Däremot med 63 kg packning skulle vi springa. Det var alltså med ryggsäck och bössa plus 18 kg fallskärm som
Naturligtivs tog vi av oss ryggsäcken och sköt den framför oss när vi simmade, med bössan ovanpå.
Sprang gjorde vi sällan med 45 kg packningen.
Däremot med 63 kg packning skulle vi springa. Det var alltså med ryggsäck och bössa plus 18 kg fallskärm som
Quote from ellen olsson on 4 July 2009, 12:53På ÖtillÖ så bryr man sig inte så mycket om att hålla kläderna torra...
Vattentäta packpåsar kan du hitta på Fjällsport, Femmans Sport eller Kanotcentrum. Försök hitta t.ex. Expeds tunna lätta påsar om du vill hålla nere packningen.
Om du har någon liten
På ÖtillÖ så bryr man sig inte så mycket om att hålla kläderna torra...
Vattentäta packpåsar kan du hitta på Fjällsport, Femmans Sport eller Kanotcentrum. Försök hitta t.ex. Expeds tunna lätta påsar om du vill hålla nere packningen.
Om du har någon liten
Quote from Sissel Svanøe on 4 July 2009, 15:50Hej igen och tack för de senast tillkomna tipsen.
Nu har jag varit ute på testrunda. Använde (efter att ha tittat på Ö till ö-sidan) min vanliga löparrygga, en Haglöfs Stamina, tror det är 10 l.
Smålufsade ett par km i värmen och hoppade i en sjö. Behöl
Hej igen och tack för de senast tillkomna tipsen.
Nu har jag varit ute på testrunda. Använde (efter att ha tittat på Ö till ö-sidan) min vanliga löparrygga, en Haglöfs Stamina, tror det är 10 l.
Smålufsade ett par km i värmen och hoppade i en sjö. Behöl
Quote from ellen olsson on 4 July 2009, 16:02http://www.addnature.com/dept.asp?dept_id=11185