Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSimma utomhus i Stockholm
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Jag hade tänkt inviga utomhussäsongen relativt snart men har inte så bra koll på var man kan simma utomhus i Stockholm, med omnejd, utan att råka ut för vilda strömmar, häckande agressiva fåglar och hormonstinna ungdomar med alldeles för snabba båtar

Jag hade själv tänkt hoppa i Källtorpssjön (Hellasgården) nu i helgen. Det blir första gången för mig men hört att andra kör där.

Vid Rösjön från Enebybergshållet finns det ett par bad som är bra att utgå ifrån. Inga motorbåtar att vara rädd för i sjön!

Från Liljeholmskajen går det bra att simma i Årstaviken och ändå hålla sig undan farleden och båtarna. Det går väl att hoppa i på några ställen utmed norra stranden också och hålla sig utmed kanten för att slippa trafiken.

smhi har en del temperaturer ...

Brunnsviken, både Solnasidan och vid Brunnsviksbadet.

Badvattenkvalitet och temperatur brukar finnas här men uppdateras inte dagligen. Nu är det t.ex. helt tomt:
http://badplatsen.smittskyddsinstitutet.se/

Tack för alla tips! Hur är det med ställen nära innerstan? Förstår att dom bästa ligger en bit ut men om man tex inte har bil någon dag.

Brunnsviken når du på 5-10 min med cykel från Odenplan (eller buss 40 eller 70).

Finns en badplats precis bakom studentbostäderna på Lappis.

Vinterviken i Aspudden är ok för distans

Norrviken fungerar också bra.

Annars så har du ju djurgårdsbrunnskanalen. SImmade stockholm triathlon där förra året. Gick utmärkt.