Quote from Guest on 4 May 2010, 14:32Om inte allt för länge är det sommar och kommer då nog förlytta min simträning ut till 50m-bassängen när vädret inte är allt för träligt. Undrar då om det är nån risk att man bränner sig när man simmar crawl i solsken?
Om inte allt för länge är det sommar och kommer då nog förlytta min simträning ut till 50m-bassängen när vädret inte är allt för träligt. Undrar då om det är nån risk att man bränner sig när man simmar crawl i solsken?
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 14:42JA!
solkräm på nacke och axelar.
om du simma mycket på ryggen ta lite på ansikten också!
JA!
solkräm på nacke och axelar.
om du simma mycket på ryggen ta lite på ansikten också!
Quote from Elias Engqvist on 4 May 2010, 14:45...våtdräkt skyddar stora delar av kroppen också!
...våtdräkt skyddar stora delar av kroppen också!
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 14:51men det är inte lika rolig att simma i ett 50m bassäng med våtdräkt.
Om inte målet är att svettas rejält. jag klara inte av att simma mer än 30 minuter om vatten temp överstiga 22c
men det är inte lika rolig att simma i ett 50m bassäng med våtdräkt.
Om inte målet är att svettas rejält. jag klara inte av att simma mer än 30 minuter om vatten temp överstiga 22c
Quote from Elias Engqvist on 4 May 2010, 14:56Men då våren kommer måste man träna att simma med våtdräkt också tycker iaf jag!
Men då våren kommer måste man träna att simma med våtdräkt också tycker iaf jag!
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 16:42Se till att ta på näsan och under simglasögonkanten.
Se till att ta på näsan och under simglasögonkanten.
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 17:06ja men då ska man simma ute i sjö /hav eller annat men inte 28c bassäng (hv)
ja men då ska man simma ute i sjö /hav eller annat men inte 28c bassäng (hv)
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 20:05tackar för tipsen, blir till att inhandla vattenfast solskyddsfaktor om nån månad eller två dårå.
tackar för tipsen, blir till att inhandla vattenfast solskyddsfaktor om nån månad eller två dårå.