Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSimning innan frukost
You need to log in to create posts and topics.

Är det bra på samma sätt som en promenad eller lättare jogg är ur förbränningssynpunkt? Eller behöver bör man äta innan för att få energin att orka simma tuffare och därmed bränna mer?

Vad vill du åstadkomma? Viktnedgång eller träna upp fettförbränning?
För viktnedgång kan du lika gärna simma efter frukost.

Jag vill gå ner några kg i vikt.

Bruka inte känns skönt att simma direkt efter måltid. Ur förbränningssynpunkt tror jag skillnaden, om den finns, är försumbar. Den verkliga skillnaden kommer nog från huruvida den ena varianten leder till att du äter mer än den andra.

"Jag vill gå ner några kg i vikt."

Då gäller det att bränna så många kalorier som möjligt. Alltså maximera längd x intensitet. Simma då du orkar mest.

fall inte in i tron att du ska träna på tom mage och utan kolhydrater och att detta är bra för förbränning. varför? Du måste ha bränsle om du ska träna! Förbränningen ökar med ökad kondition. Såldes ät rätt och träna intensivt och öka din kondition...då k

+1 på Markus.

Ät frukost innan, då orkar du förmodligen förbränna mer kcal som är det vesäntliga i viktnedgång.

När jag var ung och tränade okristligt tidigt på morgonen brukade det vara svårt att äta någon större frukost före. Men något behövde man ändå i magen. Kanske en banan och ett glas juice. Och så hade man matsäck med sig för intag direkt efteråt (viktigt f