Quote from Guest on 6 December 2012, 22:25Hej
Jag är jätte ny på Triathlon men och håller på att träna inför stockholm racet nästa som kör olympisk distans.
Jag var och simtränade idag och jag kan crawla 1 km och lite till i sträck utan att vila men det går jävligt långsamt.
Jag kan hålla m
Hej
Jag är jätte ny på Triathlon men och håller på att träna inför stockholm racet nästa som kör olympisk distans.
Jag var och simtränade idag och jag kan crawla 1 km och lite till i sträck utan att vila men det går jävligt långsamt.
Jag kan hålla m
Quote from Funbeat user on 6 December 2012, 22:35dela upp passet i korta serier ist för att mala långt. det ger mycket mer!
Prova tex
200m varva bröst crawl
4*25m olika teknikövningar
10*50m vila 10sek simma snabbt men kontrollerat (hög fokus på god teknik)
4*100 vila 10sek
10*25m Samma som 50orna.
4
dela upp passet i korta serier ist för att mala långt. det ger mycket mer!
Prova tex
200m varva bröst crawl
4*25m olika teknikövningar
10*50m vila 10sek simma snabbt men kontrollerat (hög fokus på god teknik)
4*100 vila 10sek
10*25m Samma som 50orna.
4
Quote from Funbeat user on 7 December 2012, 08:06Anders: Lars är rätt om att dela upp din träning i series istället för att simma 1000-1500 på ett streck.
andra upp lägg som är bra för 1500m
10-15min insim här ska du kom i gång hur du vill. bröstsim, ryggsim, crawl, lite ben, och lite teknik övningar
Anders: Lars är rätt om att dela upp din träning i series istället för att simma 1000-1500 på ett streck.
andra upp lägg som är bra för 1500m
10-15min insim här ska du kom i gång hur du vill. bröstsim, ryggsim, crawl, lite ben, och lite teknik övningar
Quote from Funbeat user on 7 December 2012, 08:32Jag kan hålla med dig Ryan i det mesta förutom just att simma med starttid.
Problemet med starttid är att starttiden måste vara såpass "generös så att man säkert får den vila man behöver för att kunna simma med god teknik. Då som nybörjare, men även ruti
Jag kan hålla med dig Ryan i det mesta förutom just att simma med starttid.
Problemet med starttid är att starttiden måste vara såpass "generös så att man säkert får den vila man behöver för att kunna simma med god teknik. Då som nybörjare, men även ruti
Quote from Funbeat user on 7 December 2012, 09:27man kan simma annat än tröskel med fasta start tider, jag vet inte var du har fått detta. Även småbarn simma efter starttider.
Här kommer en hårt series med fasta starttider
5 x (50 MAX + 150 LÖS) st 5:00 simma man även den lösa delen "snabb" sitter m
man kan simma annat än tröskel med fasta start tider, jag vet inte var du har fått detta. Även småbarn simma efter starttider.
Här kommer en hårt series med fasta starttider
5 x (50 MAX + 150 LÖS) st 5:00 simma man även den lösa delen "snabb" sitter m
Quote from Funbeat user on 7 December 2012, 12:59Tack så mycket för svaren. Nu måste jag bara se vad som funkar bra för mig.
Uppskattar hjälpen
Tack så mycket för svaren. Nu måste jag bara se vad som funkar bra för mig.
Uppskattar hjälpen
Quote from Funbeat user on 23 December 2012, 20:48I just wanted to say that I also appreciated the helpful and detailed answers! (t+) I have a similar challenge coming up, 1900m as the first part of a HIM, and the cut off 1h 10minutes is terrifying me!! Really need to get some speed developed. Will try s
I just wanted to say that I also appreciated the helpful and detailed answers! (t+) I have a similar challenge coming up, 1900m as the first part of a HIM, and the cut off 1h 10minutes is terrifying me!! Really need to get some speed developed. Will try s
Quote from Funbeat user on 24 December 2012, 10:22@ Lars: På själva Julaftonsmorgonen så provade jag att simma 20*25m i hög (nåja) kontrollerad fart med 30 sek vila och därefter 6*100m med 10 sek vila. Det gick väl kanske inte "betydligt mycket snabbare" men det gick åtminstone snabbare. Som orutinerad s
@ Lars: På själva Julaftonsmorgonen så provade jag att simma 20*25m i hög (nåja) kontrollerad fart med 30 sek vila och därefter 6*100m med 10 sek vila. Det gick väl kanske inte "betydligt mycket snabbare" men det gick åtminstone snabbare. Som orutinerad s
Quote from Funbeat user on 24 December 2012, 23:11@ Uffe. det är vanligt att gå ut för hårt när man är orutinerad. men det kommer med övning :-), och på 25m så kan det inte gå så fasligt mycket snabbare 😉
Kul att du provade och vågade köra annorlunda!
@ Uffe. det är vanligt att gå ut för hårt när man är orutinerad. men det kommer med övning :-), och på 25m så kan det inte gå så fasligt mycket snabbare 😉
Kul att du provade och vågade köra annorlunda!