Quote from Guest on 23 April 2010, 08:17Jag funderar på en singlespeed (alltså oväxlad men med frihjul)
som komplement.Har sett fina sådana med stam, bockstyre och bromsar.
Men, dessa verkar ha racerbromsar och borde
därför ha svårt att rymma dubbdäck, vilket är lite
av vitsen med en så oöm c
Jag funderar på en singlespeed (alltså oväxlad men med frihjul)
som komplement.
Har sett fina sådana med stam, bockstyre och bromsar.
Men, dessa verkar ha racerbromsar och borde
därför ha svårt att rymma dubbdäck, vilket är lite
av vitsen med en så oöm c
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 08:27Hur lyder frågan?
Hur lyder frågan?
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 08:35Frågan lyder som följer:
"Finnes singlespeed, med frihjul, riktig stam, styre och *cantilevers*?"
Frågan lyder som följer:
"Finnes singlespeed, med frihjul, riktig stam, styre och *cantilevers*?"
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 10:04Inte nog med att de har racerbromsar, ramgeometrin och framgaffelns utformning ställer också till problem. Köpte själv en ST Lager fixie/single speed (flip flop-nav) men får bara plats med det allra smalaste dubbdäcket bak, fram fungerar inte samma dubbdä
Inte nog med att de har racerbromsar, ramgeometrin och framgaffelns utformning ställer också till problem. Köpte själv en ST Lager fixie/single speed (flip flop-nav) men får bara plats med det allra smalaste dubbdäcket bak, fram fungerar inte samma dubbdä
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:14Köp en cykelX och låt bli att växla.
Köp en cykelX och låt bli att växla.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:38Cyclocross-ram är bra om man vill ha plats för däck. Ska det vara slittåligt är det bra med kedja och drev som är avsedda för en växel.
Tillägg: Mitt svar på frågan är att bygga själv på cx-ram.
Cyclocross-ram är bra om man vill ha plats för däck. Ska det vara slittåligt är det bra med kedja och drev som är avsedda för en växel.
Tillägg: Mitt svar på frågan är att bygga själv på cx-ram.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 12:45En surly crosscheck-stålram verkar vara grejen för dig, har bakgaffelfästen som passar flipflop-hjul. Fram o bakgaffel rymmer nästan vilka däck som helst. Ramen har fästen för skärmar (och för pakethållare).
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/s
En surly crosscheck-stålram verkar vara grejen för dig, har bakgaffelfästen som passar flipflop-hjul. Fram o bakgaffel rymmer nästan vilka däck som helst. Ramen har fästen för skärmar (och för pakethållare).
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 12:51Hur många kedjor sliter ni ut på ett år, med normalt underhåll?
Hur många kedjor sliter ni ut på ett år, med normalt underhåll?
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 14:101 st kedja.
1 st kassett.
1 st vevlager.På ca 10 månader trots ett ganska ambitiöst underhåll med
smörjning och en ordentlig kedjetvätt minst en gång per vecka.
Men då har jag kört i alla väder i vinter och dessutom tungt
vilket säkert sliter.
1 st kedja.
1 st kassett.
1 st vevlager.
På ca 10 månader trots ett ganska ambitiöst underhåll med
smörjning och en ordentlig kedjetvätt minst en gång per vecka.
Men då har jag kört i alla väder i vinter och dessutom tungt
vilket säkert sliter.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 15:382 kedjor 1 kassett räknar jag med på racern, klassikern ska få ny kedja nu i dagarna, hybriden är nog sugen den med....
2 kedjor 1 kassett räknar jag med på racern, klassikern ska få ny kedja nu i dagarna, hybriden är nog sugen den med....