Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSista måltid?
You need to log in to create posts and topics.

12

Vad äter ni för mat dagen innan Tjevättern/HV/Vätternrundan och vad äter ni för frukost på Vätterndagen (eller andra lopp)? Vad brukar fungera bäst för er?

Ha ha, jag läste rubriken och tänkte "nej min sista måltid tänker jag inte äta än på ett tag".

På dagen D blir det havregrynsgröt, med frukt och nötter och apelsinjuice (hoppas jag iaf... det blev det iaf förra året och det va gôragôtt). Ja, kaffe blir d

Ät sådant som du är van vid inför dina längsta träningspass.

Jo det som Mattias påpekar tycker jag är grymt viktigt om man inte har järnmage.

Havregrynsgröt är jag van vid och min kropp vet hur det funkar. Skulle jag försöka med stekt bacon och äggröra så skulle magen garanterat balla ur.

Mattias, jag är van vid ganska olika mat men skulle behöva tips på vad som ger mest kraft. Äter allt utom fisk och skaldjur så jag ska inte testa något nytt utan bara se till att skaffa mig mest kraft & energi. Havregrynsgröt på morgonen blir det men midd

Jag tänkte käka pasta fredagkväll. Och havregrynsgröt på tidigt på lördagmorgon.

Däremot hade jag behövt tips på vad man kan käka i bilen på vägen upp. Frukost kommer att ätas ca 5.45, starten går 11.10.

Vanlig lunch i Gränna-trakten på väg till Motala, lättare mat och fika hos mor och far i husvagnen i Z-parken och sedan Ris á la Malta ett par timmar innan start.

Jannike, drick en proteindrink före sängdax. Finns att köpa lite varstans i större varuhus. Ät ägg. Är du inte van, skippa ägg.

Den här kanske passar BILD:http://z.about.com/d/atheism/1/0/U/e/LastSupperDetailMiddle.jpg

Tror inte vin och bröd direkt är den bästa uppladdningen. Men det var faktiskt min första tanke när jag såg rubriken. 🙂

12