Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tänkte alltså investera i en 910:a. Har funderat på att ha denna på armen från start till mål och låta min gamla 305:a sitta på cykeln, som informationsgivare och starta den efter T1 och således off vid T2.
Funderingen är emellertid om det är stor risk at

Det har aldrig hänt mig så det har jag faktiskt inte tänkt på. Enda knapptryckningsmissen är väl att råka trycka på Lap istället för Stop när pulsen är hög. Men har som sagt var inte haft några problem när jag krängt våtdräkten över klockan. Om du är orol

Det beror på vilken våtdräkt du har.
Jag kan inte få av mig våtdräkten när klockan sitter på armen då det blir för tight.

Jag har en 910XT och jag har svårt att tänka mig att den ska gå att ha under(??) våtdräkten eller att det ska gå att kränga våtdräkten över. (Skulle nog vara rädd att den skulle fastna i våtdräkten också, både för att ngt skulle gå sönder eller för att fa

Från DCRainmaker:

Finally – there’s been some questions on wetsuit removal with the FR910XT on your wrist, primarily because trying to remove a wetsuit with the FR310XT on your wrist was a bit of a pain. Well, the FR910XT was specifically designed to en

Jag brukar köra med min 310 på hndleden, under våtdräkten och det brukar inte vara något problem att få av sig våtdräkten då. Alltså borde det inte heller vara något problem med 910 som är mindre och smidigare.

Som sagt. Det beror på vilken våtdräkt man har.

Det fungerar bra för mig att dra av våtdräkten med 910:an på, med det vanliga armbandet åtminstone. Med quick-release-bandet misstänker jag att det kan börja bli lite knöligare även om det är lite bättre än det var på 310:an, men jag har inte testat.

Då så, bara köpa och prova helt enkelt.

Tack för input!