Quote from Guest on 2 November 2011, 20:17Jag provade att spänna core-musklerna (främst nedre magmusklerna) idag när jag simmade. Jag försökte tänka mig lång och som om jag nästan stod i giv-vakt 🙂
Jag märkte då att jag fick ett riktigt bra vattenläge och den lilla vågen kom vid ansiktet så jag
Jag provade att spänna core-musklerna (främst nedre magmusklerna) idag när jag simmade. Jag försökte tänka mig lång och som om jag nästan stod i giv-vakt 🙂
Jag märkte då att jag fick ett riktigt bra vattenläge och den lilla vågen kom vid ansiktet så jag
Quote from Funbeat user on 2 November 2011, 20:27Bra frågeställning, är också nyfiken på detta.
Bra frågeställning, är också nyfiken på detta.
Quote from Funbeat user on 3 November 2011, 05:33"Min fråga är: Ska man medvetet ha bra hållning när man simmar? Jag försöker ha bra hållning när jag springer, men har aldrig provat det när jag simmat, men nu undrar jag om det kanske inte är viktigt ändå."
För mig är det svårt att säg eftersom jag har
"Min fråga är: Ska man medvetet ha bra hållning när man simmar? Jag försöker ha bra hållning när jag springer, men har aldrig provat det när jag simmat, men nu undrar jag om det kanske inte är viktigt ändå."
För mig är det svårt att säg eftersom jag har
Quote from Funbeat user on 3 November 2011, 16:59Precis som Ryan så tänker jag inte heller på att hålla min core när jag simmar, men jag har väl också plaskat en del i mitt liv. Att ha en bra "catch" och rotation hänger ju väldigt bra ihop med ens core dock. Det är ju den kopplingen som bra simning hand
Precis som Ryan så tänker jag inte heller på att hålla min core när jag simmar, men jag har väl också plaskat en del i mitt liv. Att ha en bra "catch" och rotation hänger ju väldigt bra ihop med ens core dock. Det är ju den kopplingen som bra simning hand
Quote from Funbeat user on 3 November 2011, 20:43Jag experimenterar en hel del med min simning.
Slutade simma lite för tidigt som barn för att bli en bra simmare, men höll ändå på tillräckligt länge för att lära mig hela grunden.
Det jag lekt med, faktiskt de senaste veckorna bara, är att jag får ett bä
Jag experimenterar en hel del med min simning.
Slutade simma lite för tidigt som barn för att bli en bra simmare, men höll ändå på tillräckligt länge för att lära mig hela grunden.
Det jag lekt med, faktiskt de senaste veckorna bara, är att jag får ett bä
Quote from Funbeat user on 4 November 2011, 14:38Har själv nyligen börjat simma och undrade också över detta.
Fann denna artiklar rätt intressant:
http://www.swimsmooth.com/core.html
Har själv nyligen börjat simma och undrade också över detta.
Fann denna artiklar rätt intressant:
http://www.swimsmooth.com/core.html
Quote from Funbeat user on 7 November 2011, 15:18Jag brukar säga att man ska ha samma hållning som om man hänger i en krok i nacken eller att man drar in magen om man tar på sig byxor som är för tajta vid midjan.
Jag brukar säga att man ska ha samma hållning som om man hänger i en krok i nacken eller att man drar in magen om man tar på sig byxor som är för tajta vid midjan.