Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSKADA! Cykel som kompliment för l …
You need to log in to create posts and topics.

Hej, jag håller på att löpträna inför stockholm halvmarathon, och har som mål att klara under 2 timmar. För drygt två veckor sen så drog jag på mig en stressfraktur i min högerfot i en backträning som jag gjorde.
Jag kan inte gå och inte springa men däre

Cykla är helt enkelt bättre än springa. Satsa på cykel istället och ställ upp i några lopp i sommar

Om du har en cykel det vill säga.

han skrev ju att han hade cyklat

Vattenlöpning kanske funkar.

Fredrik, om du nu är skadad och inte har cyklat förut så är det nog läga att börja lugnt. Men annars så är det vanliga, blanda distanspass med intervaller o backe. Försök att hitta några andra att cykla med, det är liksom trevligare då..

Det är ju kalasbra att du kan cykla trots foten!!
Min erfarenhet är att löpningen ger mer till cyklingen än tvärt om, men i ditt fall kommer cyklingen iallafall hjälpa dig att hålla motorn igång. Kanske kombinera med vattenlöpning som någon föreslog? Så

Jag e inte helt säker på att det e så jättesmart att köra så mycket cykel heller de första veckorna... Stressfrakturer står oftast helt fint på plats men de gror inte fortare än andra frakturer.
Antar att frakturen sitter i främre delen av foten dvs rätt

Hej tack för alla svar!
Rickard, jag antar att man ska lyssna på kroppen och jag har inte haft mer värk i foten än annars efter att jag har varit ute och cyklat. Och jag har inte så flashig cykel som har clips, så jag kan med lätthet trampa längre bak på