Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSkada på lacken
You need to log in to create posts and topics.

Hur fixar man en lackskada på bästa o gärna billigaste sätt? Min fina cykel fick skrapmärken av cykelhållaren som användes för transport till Vätternrundan. Den var uppenbarligen inte skapad för en liten ram.:@

Det är för övrigt en aluminiumram med röd m

Nagellack!

Till min guldfärgade MTB fick jag en liten burk med extra guldfärg så jag kan måla på där skador uppstår...fast för en MTB så tycker jag nog burken är lite liten 🙂

För att förebygga skador på övre ramröret så har jag satt på genomskinlig plastfilm på b

Biltillbehörsbutiker har ofta bättringsfärg, liten burk med pensel i. Som en nagellacksburk.

"För att förebygga skador på övre ramröret så har jag satt på genomskinlig plastfilm på båda sidor."

Hur påverka det aerodynamiken?

Hehe, ytterst marginellt i mina hastigheter 🙂
Även om det på något sätt skulle påverka så är ju aerodynamik är inte första prioritet på en MTB.

Det påverkar lika mycket som ett klistermärke.

Hmm, nagellack tror jag inte så mycket på för ett varaktigt resultat. Förbättringslack för bilar (eller specifikt för cykel om det går att få tag på) verkar vara en bra idé om jag lyckas hitta rätt nyans. Frågan är bara hur jag får det jämnt.
Det verkar

Det vita är nog grundfärg.

Jag använder nagellack söm bättring på repor och mindre skador.
Nagellack är billigt och finns i alla färger.

Nagel lack funkar fint.
Även på naglar!

Nagellack används flitigt av bilpimpare för att laga eller snygga till bilarna. Vill man ha det extra hållbart kan man lacka över med klarlack, från bilfirman eller kosmetiskadisken.

Nagellack på fingrar lossnar pga den feta och levande ytan på nageln.